3. RetailTec Congress – przyszłości handlu i technologii w ekosystemie retailowym | RetailTec Congress

3. RetailTec Congress – przyszłości handlu i technologii w ekosystemie retailowym

31 maja i 1 czerwca odbył się 3. RetailTec Congress zrealizowany w formie transmisji online.  Podczas dwóch dni wydarzenia uczestnicy wysłuchali merytorycznych prezentacji oraz debat z udziałem kluczowych przedstawicieli sieci handlowych, dystrybucji oraz dostawców technologii dla sektora retail w Polsce.

Kongres otworzyli Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress, Renata Juszkiewicz, Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Polska. 

“Trudny rok zmagań z pandemią mamy za sobą (…). Największe wyzwania dla handlu w dynamicznie zmieniających się realiach stanowiło utrzymanie łańcucha dostaw i przede wszystkim bezpieczeństwo pracowników i konsumentów. (…) Szansą na wyjście z impasu jest dla branży rozwój innowacyjności. Proces digitalizacji handlu zapoczątkowany długo przed pandemią, w tym momencie bardzo mocno przyspieszył. Motorem tych działań były ograniczenia i względy bezpieczeństwa. Pandemia zdefiniowała również przyzwyczajenia zakupowe Polaków” – mówiła Renata Juszkiewicz, Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. 

Podczas otwarcia wystąpili również goście honorowi: Dr Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów.

“W Polsce wciąż obok dość dużego potencjału w zakresie procesów konsolidacyjnych w handlu mamy dużą przestrzeń na ekspansję handlu online i o tym świadczą właśnie deklaracje konsumentów. (…) Działania te oczywiście muszą służyć optymalizacji procesów w sektorze, obniżeniu kosztów, ale przede wszystkim muszą być nakierowane na zaspokajanie potrzeb klienta. Cyfryzacja to umożliwia i niezwykle wzmacnia pozycję klientów(…). Właśnie dlatego jeszcze bardziej niż dotychczas to właśnie klient jego preferencje i jego potrzeby muszą być w centrum uwagi w całym procesie.” – powiedział Dr Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

W ramach debaty inauguracyjnej, moderowanej przez Karola Tokarczyka, Analityka, Polityka Insight, eksperci rozmawiali o kondycji ekosystemu retail po Covid19. Renata Juszkiewicz (Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji), Marek Lipka (Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska), Michał Nowaczyk (CFO, Lidl Polska), Daniel Rogiński (Wiceprezes, Drogerie Natura), Anita Ryng (Dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail Poland) i Tomasz Trzósło (Prezes Zarządu, EPP Poland) podzielili się spostrzeżeniami w zakresie odbudowy gospodarki i strategicznych kierunków rozwoju sektora handlowego. Następnie tok dyskusji został zwrócony na zagadnienia dotyczące klienta w postpandemicznej rzeczywistości. Przeanalizowano zmiany w zachowaniu konsumentów i ich wpływ na nawyki zakupowe, a także klientocentryzm, czyli odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów. Podczas bloku Klimatocentryzm – druga zielona fala omówiono główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050.

Drugi dzień kongresu rozpoczęła debata poświęcona trendowi phygital, który obejmuje nowy wymiar doświadczenia zakupowego. W rozmowie moderowanej przez  Katarzynę Zubrzycką, (Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa), eksperci zgłębiali zagadnienia dotyczące gwałtownego rozwoju e-commerce i nowoczesnych systemów płatności oraz strategii omnichannel, czyli wykorzystania nowego modelu tradycyjnych sklepów. Głos zabrali m.in.: Dagmara Brzezińska (Commercial Category Management Director, Allegro), Jakub Czerwiński (VP CEE, Adyen), Jakub Gierszyński (E-commerce Director Poland and Czech Republic, Sephora Polska), Sebastian Szmigielski (Client Partner, Facebook). Część dyskusji poświęcona została kwestii logistyki w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Kolejny segment agendy stanowiła sesja use case’ów technologicznych w obszarze technologii dedykowanych branży retail. Zwieńczeniem dwóch dni RetailTec Congress była rozmowa ekspertów podsumowująca wnioski na temat przyszłości handlu i technologii w ekosystemie retailowym.

W roli prelegentów 3. RetailTec Congress wystąpili m.in.:

  • Maria Mazzone, Managing Director Innovation, Accenture
  • Marcin Langowski, Managing Director Dealz CEE, Board Member Pepco Poland, Pepco Group
  • Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
  • Krzysztof Kręcikij, Enterprise Sales Director, Salesforce
  • Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
  • Maciej Lasoń, Head Of Communication East Europe, Board Member, Unilever
  • Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Jeronimo Martins Polska
  • Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, Bank BNP Paribas
  • dr Marta Kapała, Strategy & Marketing Manager, CEE Region, Honeywell
  • Matthew Jipps, Director of Strategy and Planning, Kompania Piwowarska
  • Arthur Dell, Technology Sales Director, International Emerging Region, Veritas Technologies LLC
  • Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen 
  • Maxim Makarov, Strategy Director, Magnit

Pełna lista prelegentów na https://retailteccongress.pl/prelegenci/

Partnerzy 3. RetailTec Congress

Partnerzy Strategiczni: Accenture, Adyen, Honeywell, Limitless Technologies, PFR Portal PPK, Salesforce, SAS Institute, Veritas, Viafintech, Visa
Partnerzy: Advantech, BNP Paribas, Center.ai, Digitree Group, dLK Legal, Panattoni, Paybtc.io, Redlink, Abak, Profescapital
Sponsor: ecat

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska SA organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.
 
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją.

Śledź nasze wydarzenie na bieżąco


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu wysyłki informacji marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora i jego partnerów (aktualną listę partnerów znajdziesz tutaj). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486.Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Administratorem danych osobowych jest MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki informacji marketingowych. Więcej