Prelegenci poprzedniej edycji RetailTec Congress
Country Business Development & Digital Manager, IKEA Retail Polska
Head of Development, Member of the Board, Fast White Cat
Head of Development i Członek Zarządu w Fast White Cat. Kieruje zespołem deweloperów, koordynując ich pracę oraz dbając o przebieg i optymalizację procesów oraz opracowywanie i wdrażanie rozwiązań technologicznych. Nadzoruje jakość i tok projektów pod kątem oprogramowania, w całym ich cyklu – od uruchomienia poprzez wdrożenie oraz w okresie utrzymania.
Manager ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska
Posiadam ponad 20 letnie doświadczenie związane z polityką efektywności energetycznej pozyskane w strukturach administracji. Obecnie główne moje zadania wiążą się z realizacją strategii ochrony środowiska w całym łańcuchu wartości w sieci Biedronka, w tym w szczególności budowanie świadomości ekologicznej wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wdrażanie praktyk minimalizujących wpływ firmy na środowisko, ograniczanie zmian klimatu w tym transformację naszej działalności w kierunku gospodarki niskoemisyjnej, również dążenie do gospodarki cyrkularnej w tym uwzględniając zagadnienia związane z materiałami i opakowań produktów marki własnej.
COO, Head of Strategy & Communication, Omnisense
Socjolożka, strateżka, marketingowiec z 18 letnim doświadczeniem w budowaniu wizerunku marek, komunikacji i narzędzi wspierających rozwój brandów i działań prosprzedażowych. Przez ponad 15 lat współtworzyła agencję reklamową S4, w tym ponad 6 na stanowisku dyrektora ds. relacji z klientami. W Omnisense zarządza złożonymi projektami i procesami badawczymi (w tym dla marek takich jak Vistula, Wólczanka, INGLOT, ZNAK, Coccodrillo, Reporter Young, Cukiernia Sowa), prowadzi warsztaty strategiczne i doradza firmom z branży retail, FMCG i HoReCa w zakresie budowania spójnego i wyrazistego wizerunku w omnichannelnowej rzeczywistości
Agile PMO & OpEx Director, Frisco.pl
Prezes Zarządu, PHZ Baltona
Prezes Zarządu Baltona od stycznia 2021 roku.
Spółki Baltona działają w branży Travel Retail, F&B oraz obsługi statków, zaspokajając potrzeby podróżnych i załóg statków pracujących na morzu.
Doświadczony Dyrektor Zarządzający z udokumentowaną praktyką w pracy w branży retail. Zajmował stanowiska kierownicze w takich firmach jak Toys „R” Us, REWE Int. BILLA Polska i Ukraina, Ahold, NOMI i Makro Cash & Carry Polska.
Dyrektor Łańcucha Dostaw i Logistyki, Auchan Retail Polska
Piotr Dopierała – jest jednym z najbardziej doświadczonych managerów łańcucha dostaw w branży retail. Swoja karierę zawodową rozpoczynał w Grupie Raben a następnie przez wiele lat był odpowiedzialny za globalne strategie Łańcucha Dostaw i Logistyki w Grupie Metro, pracując w Dusseldorfie, Stambule i Hong Kongu. Po powrocie do kraju pracował jako Dyrektor Logistyki w LPP SA a od 3 lat jest Dyrektorem Łańcucha Dostaw i Logistyki w Auchan Retail Polska. Jest absolwentem Uniwersytetu Przyrodniczego i Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz ukończył studia Executive MBA w ETH w Zurychu i studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie.
VP of Sales, Limitless Technologies
CIO, Leroy Merlin
Manager ds. Klienta Strategicznego, Biuro Informacji Kredytowej
Menedżerka w Departamencie Rynku Korporacyjnego Biura Informacji Kredytowej. Jako opiekun klienta biznesowego na co dzień wspomaga firmy w wyzwaniach dotyczących oceny ryzyka płatniczego i oceny wiarygodności finansowej kontrahentów. Od 5 lat dba o relacje z największymi firmami w Polsce, łącząc wartości Grupy BIK (BIG InfoMonitor oraz BIK) w spójne informacje dopasowane do potrzeb klientów. Od 2020 roku współprowadziła szereg specjalistycznych webinarów Grupy BIK, dzieląc się swoją wiedzą i umiejętnościami z przedsiębiorcami z różnych segmentów rynku w Polsce.
Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec, Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
Od 2008 r. Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe międzynarodowe koncerny handlowe w Polsce. W latach 2000 – 2017 pełniła funkcję Dyrektora Przedstawicielstwa METRO AG w Polsce, reprezentując spółki koncernu Makro C&C, Real, Media Saturn Holding wobec władz państwowych, organizacji pozarządowych i zrzeszeń branżowych. Wiceprezydent Konfederacji Lewiatan. Wiceprezydent europejskiej organizacji handlowej EuroCommerce z siedzibą w Brukseli. Od 2012 Przewodnicząca Rady ds. Handlu Europy Środkowo-Wschodniej, reprezentuje nowoczesny handel w Europie Środkowo – Wschodniej wobec instytucji unijnych w Brukseli.
Communications Capability Lead, Accenture Song
Data Science Manager, Allegro Pay
Senior Commercial Executive, NielsenIQ
Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress Prezeska Zarządu, Accenture Poland
Agnieszka Kubera jest Dyrektor Zarządzającą odpowiedzialną za praktykę Products w Accenture. W ramach tego pionu zarządza ekspertami specjalizującymi się w doradztwie strategicznym, biznesowym oraz technologicznym dla takich branż, jak towary i usługi konsumenckie, detalicznej, samochodowej, infrastrukturalnej, transportowej, turystycznej, przemysłowej, farmaceutycznej. Agnieszka Kubera jest odpowiedzialna za współpracę z licznymi kluczowymi klientami Accenture zarówno w Polsce, jak i w Europie.
Dyrektor Generalny Visa w Polsce, Visa
Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula).
Karierę zawodową rozpoczął w 2001 r. w firmie doradczej KPMG, gdzie przez pięć lat kierował projektami dla instytucji finansowych, m.in. z zakresu optymalizacji procesów wewnętrznych czy wzrostu dochodowości. W 2006 r. objął stanowisko kierownika ds. portfela kart kredytowych w Polbank EFG, gdzie odpowiadał za wdrażanie programów partnerskich i wzrost dochodowości portfeli kart kredytowych.
Z Visa związany od 2011 r., kiedy to objął praktykę konsultingową dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i przez ponad 3 lata realizował wiele projektów dotyczących wdrożenia nowych strategii produktowych czy optymalizujących zarządzanie portfelami kartowymi w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Od października 2014 r. dyrektor Visa w Polsce.
Advisory Solution Consultant, Service Now
Dyrektor Działu Formatów i Konceptów Handlowych, Carrefour Polska
Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w obszarach operacji, supply chain, zakupów oraz planowania strategii międzynarodowych sieci handlowych oraz prowadzenia przedsiębiorstwa. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych w University of Portland oraz Escuela de Organización Industrial w Madrycie. W Carrefour zajmuje się wyszukiwaniem nowych trendów oraz przekształcanie ich w rzeczywistość handlową. Jest również mentorem w akcelratorze startupów foodtech.ac.
Business & Commerce Transformation Consultant, Unity Group
Specjalistka i konsultantka ds. rozwoju e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w firmach detalicznych, m.in. takich jak Douglas, Świat Ksiązki. Pomaga budować i realizować skuteczną strategię cyfrową sprzedaży i marketingu w modelu kliento-centrycznym dla przedsiębiorstw handlowych, jak i producentów. W Unity Group realizuje projekty konsultingowe z zakresu uruchamiania cyfrowych kanałów sprzedaży oraz rozwoju sprzedaży wielokanałowej.
Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw, CCC
Posiada ponad 17 -letnie doświadczenie w obszarze zarządzania obszarami operacyjnymi i rozwoju organizacji. W Grupie CCC odpowiada za łańcuch dostaw w zakresie wszystkich kanałów i formatów sprzedaży. W swojej codziennej pracy wykorzystuje metodologię lean management, nakierowaną na optymalizację, a co za tym idzie – wzrost efektywności procesów. Przed dołączeniem do Grupy CCC pracował w takich firmach jak Mondelez, Nestle, czy Beiersdorf, gdzie m.in. pełnił funkcję Dyrektora Generalnego.
Dziennikarz, Rzeczpospolita
Prezes Zarządu BAKALLAND w latach 2014-2019, Prezes Zarządu, DG Marek Moczulski
W przeszłości Prezes Zarządu, Członek Zarządu spółek notowanych na GPW ( Agros Holding S.A., ZPC Mieszko S.A., Bakalland S.A.) oraz innych jak Shell Gas, Agros Fortuna, Unitop. Karierę w biznesie rozpoczął od pracy jako konsultant w dziale audytu firmy Price Waterhouse . Przeszedł wszystkie szczeble zarządzania finansami od kontrolera finansowego do dyrektora finansowego członka Zarządu. Skuteczny w przeprowadzaniu zmian w firmach. Autor planu restrukturyzacji grupy kapitałowej Agros. Wdrożenie realizował w roli Prezesa Zarządu Agros Fortuna. Połączył 8 spółek, rozwinął marki Tarczyn, Fortuna, Karotka. Doprowadził markę Łowicz do pozycji lidera na rynku dżemów oraz sosów. Zrestrukturyzował oraz rozwinął ZPC Mieszko SA. Marka Mieszko stała się ogólnopolskim brandem a marka Zozole kultową wśród dzieci. Dokonał połączenia firmy Bakalland z Delecta. Wprowadził i rozwinął nowe linie produktów. Pełnił funkcje w radach nadzorczych wielu spółek z różnych sektorów. Był między innymi niezależnym członkiem Rady Nadzorczej w banku BGŻ SA, Dom Development SA, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, członek komitetu audytu oraz wynagrodzeń. Obecnie doradza przedsiębiorcom w usprawnianiu procesów biznesowych, strategii rozwoju, wprowadzaniu nowych produktów, przeprowadzeniu procesu sukcesji.
Ekspert Branży Handlowej
Executive Creative Director, Accenture Song
Senior Manager - Cloud First ServiceNow Practice Lead, Accenture
Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju, Klienta i Digital, CCC
Dyrektor, Head of Fashion & Retail Poland, Accenture
Rafał Reif zarządza w Accenture działem doradztwa dla firm sektora handlu detalicznego w Polsce. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów i wdrażaniu rozwiązań informatycznych realizując projekty z zakresu m.in. strategii łańcucha dostaw, transformacji cyfrowej, zrównoważonego rozwoju w branży mody oraz fuzji i przejęć. Doradza firmom z branży modowej, oraz firmom handlu detalicznego z branży spożywczej, kosmetycznej oraz budowlanej. Prowadzi analizy zmian zachodzących na rynku konsumenta. Jest współautorem raportów na temat zwyczajów zakupowych konsumentów w Polsce, m.in. takich jak: „Postpandemic Generation Online czy Offline” z roku 2021 czy „Drugie życie ubrań” z 2022 roku. W Accenture pracuje od 16 lat, wcześniej związany z firmą Daimler, w której pełnił funkcje kierownicze w dziale usług finansowych. Ponadto Rafał jest autorem bloga i podcastu poświęconego trendom zachodzącym w branży fashion „Co to z tą modą”.
President, Izba Gospodarki Elektronicznej
Patrycja Sass-Staniszewska – Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), której misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne, reprezentację wspólnych interesów na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Członek Board of Directors Ecommerce Europe, w której e-Izba jest zrzeszona. Członek Rady ds. Cyfryzacji V kadencji pod Ministerstwem Cyfryzacji, Członek Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. Z e-Izbą związana od początku jej działania. Odpowiedzialna za rozwój strategiczny Izby w zakresie e-commerce, cyfryzacji finansów, polskiej medycyny. Z branżą interaktywną związana od prawie 20 lat. Nagrodzona w 2022 roku w konkursie TOP Woman za zasługi dla rozwoju i promocji polskiego e-commerce oraz w 2023 znalazła się w rankingu TOP 25 najbardziej wpływowych kobiet w handlu i FMCG. Wcześniej pracowała w IAB Polska, gdzie tworzyła organizację marketingu online od podstaw oraz w Eniro Polska (Panorama Firm), pełniąc funkcję rzecznika prasowego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Szczęśliwa żona i mama cudownej Leny.
Head of Digital, Leroy Merlin
13 lat doświadczenia w E-commerce/ Digital, pasjonatka sportów i podróży, w wolnych chwilach czyta książki z działu literatura faktu/ reportaż i doskonali się w sztuce kulinarnej 🙂
Field Sales Representative, Google Cloud
Na co dzień pomagam branży Retail budować nową wartość biznesową przy pomocy rozwiązań Google Cloud. Swoje doświadczenia zdobywałem również w sektorze CDP & Marketing Automation. Pasjonat nowych technologii oraz grapplingu.
Dyrektor Analityki & Data Science, Grupa Żabka
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych oraz realizację misji „nadawania sensu danym”, w ramach której wspiera wszystkie obszary biznesu przy podejmowaniu kluczowych decyzji. Zarządza centrum kompetencji analitycznych skupiających ok. 30 osób w rolach: Data Scientist’ów, BI Developerów, Data Insight Analityków i Inżynierów ML realizujących innowacyjne projekty analityczne oraz promujących dobre praktyki w ramach społeczność analitycznej w Grupie Żabka. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz wyciągania z nich wniosków a także do nowoczesnych narzędzi BI & AI.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Senior Manager, Product & Engineering, Allegro
Senior Manager z blisko 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami technologicznymi i produktowymi w obszarze eCommerce. W Allegro pracuje już od ponad dekady, w obszarze produktu i technologii. Obecnie w firmie odpowiada za rozwój aplikacji mobilnej, w tym tworzenie strategii aktywizacji klientów i pozyskiwania nowych użytkowników. Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Prywatnie aktywnie dzieli się wiedzą w ramach licznych programów mentorskich.
Prezes, E.Leclerc Lublin
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
Head of B2B, Allegro
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w biznesie i konsultingu. Specjalizuje się w budowie i skalowaniu nowych organizacji oraz w transformacjach organizacyjnych. Od listopada 2020 r. kieruje zespołem tworzącym i zarządzającym Allegro Business – serwis B2B zbudowany w oparciu o największą platformę eCommerce w Polsce. Absolwent SGH, posiada także tytuł Executive MBA Rotterdam School of Management.
Managing Director Finance, Board Member, Media Saturn Holding Polska
Marcin Walendowski jest Członkiem Zarządu ds. Finansowych (Managing Director Finance) w MediaMarktSaturn Polska / MediaMarkt Polska, gdzie przez kilka lat pełnił również funkcję Dyrektora ds. Projektów Strategicznych. Wcześniej pracował w międzynarodowej firmie konsultingowej EY (Ernst & Young) w działach Audytu i Doradztwa Biznesowego. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz licznych kursów na zagranicznych uczelniach.
Wiceprezes Zarządu, InPost
CFO z wieloletnim doświadczeniem międzynarodowym, obecnie pełniący rolę Grupowego CFO w firmie OTCF (właściciela marki 4F), do niedawna przez dwa lata Dyrektora Zarządzającego ds. Finansów w Media Markt Saturn Polska. Wcześniej przez 18 miesięcy kierował zespołem finansowym sieci aptek Dr Max, wiodącego operatora na rynku aptecznym zarówno w Polsce jak i w Europe Centralnej.
Większość swojej dotychczasowej kariery Pan Wojciech spędził w sektorze handlu w strukturach grupy Tesco PLC Dołączył do organizacji w roku 1999 jako młodszy analityk finansowy, w latach 2015-2018 zajmował stanowisko Regionalnego Dyrektora Finansowego gdzie odpowiadał za całość operacji finansowych w Polsce, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech.
Pan Wojciech ukończył studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie na kierunku Finanse i Bankowość, specjalizując się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw. W roku 2008 zdobył międzynarodowe kwalifikacje zarządcze w ramach organizacji CIMA, w której aktywnie działa od lat, wspierając jej rozwój oraz członków w ramach programu mentoringowego, którego jest autorem i głównym sponsorem. W roku 2019 został nominowany do Rady stowarzyszenia CIMA gdzie reprezentuje region całej Europy.
W wolnych chwilach Pan Wojciech podróżuje wraz z przyjaciółmi oraz uprawia sport, głównie bieganie, jazdę na rowerze, pływanie oraz nurkowanie.
Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Lidl Polska
Z firmą Lidl Polska związany jest od 20 lat. Pracował w obszarze sprzedaży Lidl Polska, a także w strukturach międzynarodowych firmy. Członkiem Zarządu jest od 9 lat. Odpowiada za kierowanie siedmioma spółkami regionalnymi Lidla w Polsce.
Senior Account Executive, RELEX Solutions
Od ponad 20 lat związana z technologiami wspierającymi optymalizację i rozwój handlu oraz produkcji w ujęciu całościowego łańcucha wartości: od S&OP, Category Management, Supply Chain, Pricing, Promotion po Workforce Management. Zrealizowała dziesiątki projektów z klientami w Polsce i Europie. Satysfakcję zawodową nieustannie czerpie z dostarczania realnej wartości biznesowej i środowiskowej przy wykorzystaniu najnowszych i sprawdzonych technologii. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu RELEX Solutions na terenie Polski i CEE.
Dyrektor ds. Projektów Strategicznych Działu Handlowego, Castorama Polska
Dyrektor Zarządzający Fulfillment, InPost
Menedżer z 25 letnim doświadczeniem w projektowaniu i rozwoju biznesu w międzynarodowym biznesie i wielokulturowych środowiskach.
Koncentruje się na #logistce #Łańcuchach dostaw #fulfillment #sprzedaży #rozwoju #handlu transgranicznym #wdrażaniu procesów i dostarczaniu efektów dostosowanych do modeli biznesowych dedykowanych rynkom b2b i b2c.
Od lat zaangażowany w logistykę oraz ekspansję znaczących europejskich marek na rynki całej UE, CEE, APAC, ME&A.
Dyrektor Pionu Operacyjnego, Kaufland Polska
Zatrudniony w Kaufland Polska w 2006 roku od podstaw poznawał logistykę firmy, w kolejnych latach awansując na stanowiska Szefa Zespołu, Kierownika Zmiany i Dyrektora Działu – zatem przykład kariery od magazyniera do menedżera.
Od 2014 roku prowadził dział Kontroli Przepływu Towaru – czyli zespół odpowiedzialny za koordynację i nadzór nad wszystkimi procesami produkcyjnymi realizowanymi w magazynie.
W 2018 jako szef projektu uruchomił z sukcesem automatyczny magazyn drobnicowy (AKL).
W 2023 awansował na stanowisko Dyrektora Pionu Operacyjnego Centrum Dystrybucyjnego Wola Krzysztoporska
Diabeł tkwi w szczegółach, więc na co dzień koncentruję się na kształtowaniu właściwej komunikacji – precyzyjnej, nieprzeładowanej, skutecznej. Konstruktywny feedback i konsekwentne dociekanie źródła trudności, to czynniki pozwalające z każdego, choćby najbardziej rutynowego dnia, wyciągnąć naukę i poprawić efektywność.
Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
W Visa kieruje zespołem odpowiedzialnym za relacje z agentami rozliczeniowymi i detalistami oraz za rozwój akceptacji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).
Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w bankowości, sektorach płatności bezgotówkowych, programów lojalnościowych oraz w branży FMCG. W trakcie swojej kariery zajmowała stanowiska dyrektorskie w takich firmach, jak Raiffeisen Polbank (wcześniej Polbank), polbank EFG, POLCARD/First Data, Premium Club czy Amrest.
Regional Director, Member of the board, Central Eastern Europe, Zebra Technologies