AGENDA POPRZEDNIEJ EDYCJI RETAILTEC CONGRESS **
HARMONOGRAM DNIA
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/tap-white.png)
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/tap-white.png)
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/tap-white.png)
Szczegółowy program:
OPTYMALIZACJA CZYLI NOWE OBLICZE PRZYSZŁOŚCI HANDLU
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2020/01/Renata-Juszkiewicz-1-1.jpg)
Renata Juszkiewicz,
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2020/01/Agnieszka-Kubera.jpg)
Agnieszka Kubera,
Country Managing Director, Accenture Poland
- Rozwój przez optymalizację
- Jak nie wpaść w pułapki optymalizacji jednocześnie zapewniając ciągłość biznesu i dbać o jego rozwój np. poprzez inwestycje lub innowacje?
- Nowe modele biznesowe i wyzwania. Jak zachować odporność i jak budować wartość w branży w trudnych czasach? W jakim kierunku idzie rynek handlu?
- Jak identyfikować czynniki kosztowe. Jakie działania powinny podejmować sieci, aby być bardziej optymalne kosztowo?
- Jak wdrożyć długookresowe działania w procesach biznesowych i dzięki temu budować wartość firmy i osiągać zamierzony cel?
- Jak technologia pozwala racjonalizować koszty?
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/balton300x300.jpg)
Wojciech Czernek
Prezes Zarządu,
PHZ Baltona
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/moczulski300x300.jpg)
Marek Moczulski
Prezes Zarządu BAKALLAND w latach 2014-2019, Prezes Zarządu, DG
Marek Moczulski
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/tkaczyk300x300.jpg)
Edyta Tkaczyk
Prezes,
E.Leclerc Lublin
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2021/02/palec-300x300-1.png)
Jacek Palec
CEO,
Frisco.pl
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/walendowski300x300.jpg)
Marcin Walendowski
Managing Director Finance, Board Member,
Media Saturn Holding
Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/wlodarczyk.jpg)
Janusz Włodarczyk
Członek Zarządu ds. Sprzedaży,
Lidl Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/mazurkiewicz300x300.jpg)
Piotr Mazurkiewicz
Dziennikarz,
Rzeczpospolita
Part 1:
ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
- Jak zwiększyć konkurencyjność dzięki optymalizacji kosztów? Omawiamy racjonalne wprowadzanie usprawnień w 4 obszarach:
- Łańcuch dostaw - case: Franprix, Douglas
- Promocje - case: Coop
- Przestrzeń handlowa - case: One-Stop
- Koszty pracy - case: Coop
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/08/wyganowska-300x-300.jpg)
Kinga Wyganowska
Senior Account Executive,
RELEX Solutions
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/krawczyk.jpg)
Anna Krawczyk
Senior Commercial Executive,
NielseniQ
- Jak za pomocą automatyzacji zwiększyć zyski w firmie? Praktyki cenowe
- Jakie czynniki wpływają na strategię optymalizacji cen?
- Tworzenie i wykorzystanie nowych miejsc styku klienta z marką sieci handlowej w X-commerce, sieci stacjonarnej na podstawie analizy ścieżki zakupowej klienta
- Co daje posiadanie zarówno sklepów stacjonarnych jak i X-commerce - narzędzia real time zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w kanałach online (w obszarze supply chain, komunikacji z klientem)
- Wejście do Marketplace – czy to usprawnienie dla każdego?
- Jakie procesy należy automatyzować, jakich efektów powinniśmy oczekiwać od automatyzacji?
- Transformacja Digital - Czy i kiedy warto postawić na rozwiązania ootb – kiedy budować własne? Największe wyzwania napotykane w transformacjach
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/krawczyk.jpg)
Anna Krawczyk
Senior Commercial Executive,
NielseniQ
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/sass300x300.png)
Patrycja Sass-Staniszewska
Prezes, Izba Gospodarki Elektronicznej
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2022/11/Ewa-Starkiewicz.jpg)
Ewa Starkiewicz
Head of Digital,
Leroy Merlin
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/plugins/prelegenci/avatar.jpg)
Maciej Wypych
Dyrektor ds. Projektów Strategicznych Działu Handlowego,
Castorama
Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2020/06/reif300x300.jpg)
Rafal Reif
Head of Fashion & Retail Poland, Director, Accenture
Part 2:
FOCUS NA KLIENTA I JEGO LOJALIZACJA
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/bukowski-300x-300.png)
Marcin Bukowski
Head of Development, Member of the Board, Fast White Cat
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/kaminski300x300.jpg)
Maciej Kamiński
Communications Capability Lead, Accenture Song
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/pawlowski300x300.jpg)
Michał Pawłowski
Executive Creative Director, Accenture Song
- Jak zrozumieć potrzeby klienta? Jak dostosowywać CX do zmieniających się potrzeb klientów w epoce cyfrowej?
- Optymalizacja klientów czyli myślenie w kontekście inwestycji a nie w kontekście kosztów. Jak się przyczynić do wzrostu klientów i strategii retencji klienta?
- Inclusive Customer Experience nie tylko w optymalizacji procesu zakupowego klienta, ale jako zwiększanie jego wartości i zwiększanie koszyka zakupowego
- Segmentacja i personalizacja klientów. Jak poprawiać doświadczenia klienckie
- Personalizacja zakupów – w jaki sposób technologia pomaga zwiększać wielkość obecnych i przyszłych koszyków zakupowych, maksymalizować marże oraz wzmacniać lojalność klientów?
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa klienta w cyfrowym procesie zakupowym?
- Seamless payments - czyli jak rozwój płatności ma zaspokajać rosnące wymagania wygody i bezpieczeństwa klientów w zakresie całej ścieżki zakupowej?
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/poltorak300x300.jpg)
Karol Półtorak
Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju, Klienta i Digital, CCC
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/truszkowski300x300.jpg)
Piotr Truszkowski
Head of B2B, Allegro
![](https://dataeconomycongress.pl/wp-content/uploads/2022/10/walach300x300.png)
Szymon Wałach
Wiceprezes Zarządu, InPost
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2022/10/Jacek-Zurowski.jpg)
Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny na Europę Środkową, Zebra Technologies
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2021/02/Katarzyna-Zubrzycka-1.jpg)
Katarzyna Zubrzycka
Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w
regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
Part 3:
KIERUNEK - INNOWACJA
- Jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju?
- Które innowacje będą miały największy wpływ na krajobraz handlu detalicznego?
- DNA innowacyjności - jak stworzyć kulturę innowacyjności w firmie? Jak firmy mogą sobie z tym poradzić?
- Wykorzystanie potencjału technologii w rozwoju handlu - AI, VR, Chat GPT, blockchain
- Zielona transformacja jako strategia i sposób na pozytywny biznes (efektywność energetyczna, optymalizacja zarządzania dostawami, redukcja plastiku i odpowiedzialność producentów)
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/ciszewska300x300.jpg)
Aneta Ciszewska
Manager ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/grochowalski.jpg)
Andrzej Grochowalski
CIO, Leroy Merlin
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2020/01/Adrian-Kurowski.jpg)
Adrian Kurowski
Dyrektor Generalny Visa w Polsce
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/synoradzki.png)
Konrad Synoradzki
Senior Manager, Product & Engineering, Allegro
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/szymula300x300.png)
Dawid Szymula
Field Sales Representative,
Google Cloud
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2021/04/Karol-Tokarczyk.jpg)
Karol Tokarczyk
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/manios300x300.jpg)
Katarzyna Manios
Business & Commerce Transformation Consultant,
Unity Group
- Optymalizacja zarządzania dostawami. W czym tkwi prawdziwa wartość optymalizacji łańcucha dostaw?
- Jak integrować całe łańcuchy wartości - od automatyzacji do czasu dostawy i działań wewnętrznych pracowników?
- Magazynowe strategie inwestycyjne
- Perspektywy przemysłu logistycznego
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/dopierala300x300.jpg)
Piotr Dopierała
Dyrektor Łańcucha Dostaw i Logistyki, Auchan Retail Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/matus300x300.png)
Igor Matus
Wiceprezes Zarządu, CCC
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/zastocki300x300.jpg)
Piotr Zastocki
Dyrektor Pionu Operacyjnego, Kaufland Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/wysokinski300x300.png)
Łukasz Wysokiński
Dyrektor Zarządzający Fulfillment, InPost
BLOK
BEST PRACTICE SHARING SESSION
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/gutowiec300x300.jpg)
Izabela Gutowiec
Manager ds. Klienta Strategicznego, Biuro Informacji Kredytowej
- Jedna platforma (od no-code do pro-code), jeden model danych dla wsparcia klientów, pracowników i dostawców. Które obszary są najważniejsze i najbardziej wartościowe dla naszych klientów?
- Łańcuch wartości wspierany przez platformę
- Szybsza automatyzacja i innowacja jako odpowiedź na zmiany, nowości technologiczne i rosnące oczekiwania klientów
- W jaki sposób klienci ServiceNow zwiększają produktywność i efektywność pracowników?
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/kusz300x300.png)
Paweł Kusz
Advisory Solution Consultant, ServiceNow
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/plugins/prelegenci/avatar.jpg)
Paweł Pietryka
Senior Manager - Cloud First ServiceNow Practice Lead, Accenture
- Data Technology. Jakie to niesie szanse dla sieci handlowych?
- Analiza danych i wykorzystanie algorytmów - jak śledzić ruchy klientów?
- Optymalizacja danych, ich egzekwowanie oraz wykorzystanie.
- Cyberbezpieczeństwo i jak skutecznie uchronić się przed zagrożeniami płynącymi z tej strony?
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/plugins/prelegenci/avatar.jpg)
Maciej Czajkowski,
Agile PMO & OpEx Director
Frisco.pl
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2022/11/Artur-Drobiecki.jpg)
Artur Drobiecki
Head of Sales,
Limitless Technologies
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/09/karim-sylla.jpg)
Karim Sylla Dyrektor Analityki & Data Science, Grupa Żabka
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/kowal300x300.jpg)
Joanna Kowal
Data Science Manager, Allegro Pay
- Skuteczna optymalizacja obsługi klienta
- Cyfryzacja w praktyce. Jak zapewnić wyjątkowe doświadczenie zakupowe klienta w dobie rosnącej automatyzacji i dehumanizacji operacji sklepowych
- Hiperpersonalizacja. Wykorzystanie technologii do tworzenia połączonych i spersonalizowanych doświadczeń zakupowych
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/bochenek300x300.jpg)
Małgorzata Bochenek
Country Business Development & Digital Manager, IKEA Retail
Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/lubiewa300x300.jpg)
Piotr Lubiewa-Wieleżyński
Dyrektor Działu Formatów i Konceptów Handlowych,
Carrefour Polska
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2021/04/wieronski-new300x300.png)
Wojciech Wieroński
Group CFO, Członek Zarządu, OTCF
![](https://retailteccongress.pl/wp-content/uploads/2023/10/czaczkowska300x300.jpg)
Magdalena Czaczkowska
COO, Head of Strategy & Communication, Omnisense
Dzień 2 – 16 listopada 2022
BLOK
GREEN RETAILING
- Konrad Robak, Country & Business Development Manager, TOMRA Collection Solutions
- Małgorzata Bojańczyk, Dyrektor, Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”
- Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
- Nowy trend w e-commerce - opłata za ślad węglowy przeznaczany na eko-projekty
- Korzyści ekologiczne = korzyści ekonomiczne i wizerunkowe. Jak sieci angażują się w działania prośrodowiskowe?
- Budowanie świadomości i zachowań proekologicznych
- Świadome kupowanie – rozwój działań prośrodowiskowych w e-commerce
- Trend re-commerce – drugie życie i handel artykułami używanymi
- Circular economy
- Neutralność klimatyczna wobec transformacji
- Potencjał same day delivery w Polsce - rozwój sieci kurierów i aspekt ekologiczny jednodniowych dostaw
- Eko-zwroty
- Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
- Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska
- Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
BLOK
HUMAN IN RETAIL
KONSUMENT - jego doświadczenia i bezpieczeństwo
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Wpływ wojny na zachowania konsumentów
- Działania pro klienckie podejmowane przez firmy w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość
- Jak sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, które jako pierwsza generacja aktywnie poszukuje interaktywnych, unikalnych i cyfrowych usług w ramach zakupów?
- Omnichannel i rozwijanie nowych kanałów dotarcia
- Nowoczesne narzędzia do wygodnej obsługi płatności online w sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami
- W jaki sposób wirtualne technologie mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych wyzwań?
- Customer data platform, budowanie własnych kanałów komunikacji i dotarcia
- Analiza danych handlowych jako klucz do budowania lepszych doświadczeń klientów: personifikacja ofert, budowanie zaufania, programy lojalnościowe
- Andrzej Czarnecki, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Detalicznej, Neonet
- Grzegorz Rogaliński, CEO, Exorigo-Upos
- Wojciech Wieroński, Ekspert sektora handlowego, Członek Rady CIMA
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
- Katarzyna Karbowska, Senior Sales Engineer, SOTI
- Piotr Miroszewski, Sales Director, Snowflake
- Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies
PRACOWNIK - kreowanie jego doświadczeń
- Zarządzanie doświadczeniami pracowników. Employee Experience i Employer Branding
- Skupienie się na pracowniku w perspektywie długoterminowej
- Dążenie do rozwoju kompetencji pracownika
- Mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem
- Zmiana modelu transakcyjnego na model relacyjny
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Usprawnianie pracy dzięki rozwiązaniom technologicznym
- Zoptymalizowanie procesów sklepowych i planowanie czasu pracy
- Utrzymanie pracowników i rosnąca “wojna o talenty”
- Karolina Cikowska, Country Lead, Upwardly Global
- Joanna Czuchnowska, Dyrektor HR, Media Markt Saturn
- Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, Kaufland
- Kinga Kurysia, Sub-Editor, Magazyn Rekruter
** Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.