RAMY CZASOWE KONGRESU
9:00 - 9:45 UROCZYSTE OTWARCIE KONGRESU
9:45 - 10:55 THE AGE OF TECH - STRATEGIE ROZWOJU NOWOCZESNEGO HANDLU
10:55 - 12:15 RYNEK E-COMMERCE CZYLI CO ZASILA E-HANDEL?
11:00 - 12:15 Warsztat: Optymalizacja planowania i zarządzania łańcuchem dostaw w branży CPG: Skuteczne strategie zwiększania efektywności i zyskowności
12:15 - 13:00 PRZERWA NETWORKINGOWA
13:00 - 14:05CZAS NA KLIENTA - DOPASOWYWANIE ROZWIĄZAŃ DO POTRZEB
13:00 - 14:15Warsztat: Zrównoważony rozwój i efektywność w handlu detalicznym: Nowoczesne strategie zarządzania produktami, emisjami i łańcuchem dostaw
14:05 - 15:30 ZIELONE PRAKTYKI HANDLU I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO
15:30-16:15 #ARTIFICIAL INTELINENCE POD KONTROLĄ
16:15 LUNCH
THE AGE OF TECH - STRATEGIE ROZWOJU NOWOCZESNEGO HANDLU
- Czy inwestycje w technologie wciąż mają sens? Czy w dobie wszechobecnej omnikanałowości nadal jest na to miejsce?
- Gdzie nastąpi kolejny przełom w branży i jak będzie kształtować się przyszłość retailu?
- Jak dzięki inwestycjom w automatyzację i robotyzację wzmocnić swoją pozycję na rynku? Co przyniesie zwrot i mierzalne efekty biznesowe?
- Jak innowacje zmieniają krajobraz handlu w Polsce? Czy rynek polski jest unikalny?
- Wszechstronność, wielokanałowość, konkurencyjność - na co dziś stawia nowoczesny handel? Kierunki rozwoju biznesu, trendy i strategie w branży
- Jak wykorzystać szansę daną przez wszechobecną cyfryzację? Gdzie w tym wszystkim jest wiarygodność i zaufanie?
- W jaki sposób sprzedawcy detaliczni mogą znaleźć równowagę między projektowaniem doświadczenia klienta a wydajnością biznesową?
- Payments of retail. Jakie są kierunki rozwoju infrastruktury płatności? Jak bardzo zmieniają się oczekiwania detalistów i konsumentów w obszarze płatności?
- Inflacja i koszty operacyjne - jak wprowadzać i dostosowywać inicjatywy zwiększające efektywność operacyjną?
- Potencjał innowacji w Polsce. Na ile jesteśmy w stanie wybudować innowacyjnego czempiona?
- Gdzie szukać niszy, by osiągnąć sukces na rynku?
- Czy każdy nowy biznes jest skazany na sukces? Jak zmierzyć się z porażką i wyjść na prostą?
- Co napędza rynek x-commerce? Jak handel online ma przeskoczyć na 5 bieg? W jakich obszarach technologia wspiera jego rozwój?
- Krótkoterminowe zmiany czy długofalowa strategia firmy? Jak przygotować tradycyjny retail do wdrożenia on-linowego modelu biznesowego?
- Real value czyli gdzie budować handel online? Zagrożenia wynikające z przekształcania biznesów, które nie są wyspecjalizowane w handlu cyfrowym
- Jak w sposób zrównoważony i racjonalny budować sprzedaż w online z punktu widzenia dostawców i retailerów?
- Sprzedaż wielokanałowa jako rozwiązanie wpisane w DNA marki. Omnichannel experience - jakie obszary technologiczne są kluczowe dla skutecznej integracji kanałów online i offline?
- E-zakupy - bezpieczeństwo i świadomość klientów w zakresie ochrony danych
- Analityka predykcyjna i możliwości dokładnego przewidywania zachowań konsumentów, trendów w branży detalicznej, popytu na produkty oraz wykrywania oszustw
- Bezpieczeństwo i dobre praktyki w zarządzaniu danymi - czyli jak technologia wspiera zarządzanie handlem
ZROZUMIENIE KLIENTA W ERZE CYFROWEJ
- Strategie branży i trendy w sprzedaży - zmiana modelu biznesowego dzięki cyfryzacji
- Konsument Gen Z i Alfa - ich wpływ na decyzje i kierunek rozwoju handlu, kształtowanie ofert oraz kampanii marketingowych
- Hiperpersonalizacja przez wielkie H vs. bezpieczeństwo i świadomość klientów w zakresie ochrony danych
- Data-driven approach. Zarządzanie danymi w tworzeniu przejrzystej ścieżki zakupowej
- Jak embedded finance wpływa na doświadczenia klienta? Co gra pierwsze skrzypce w płatnościach? (płatności bezgotówkowe, BNPL i przyszłość biometrii)
- Modele subskrybcyjne - zmiana podejścia świadomości klientów do rozwiązań krótkoterminowych
ZIELONE PRAKTYKI HANDLU I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO
- Wymagania technologiczne systemu kaucyjnego - jakie technologie trzeba mieć, aby system kaucyjny działał efektywnie na szeroką skalę?
- Nowatorskie technologie i ich wykorzystanie do usprawnienia procesu zwrotu opakowań
- Instant gratification - wyzwania związane z formami płatności, wypracowanie rozwiązań zwrotu kaucji bezpośrednio na kartę
- Jakie kroki należy podjąć, aby wszyscy interesariusze przyjęli te same standardy technologiczne? Czy jest to niezbędne?
- Łańcuch wartości w ESG - oczekiwania i nowe zasady współpracy. Porozumienie pomiędzy producentem a retailerem w całym łańcuchu wartości. Zróżnicowanie oczekiwań w stosunku co do małych firm i dostawców
- Szerokie spojrzenie na odpowiedzialność. Raportowanie to nie wszystko, gdzie szukać rozwiązań problemów i jak wdrażać?
- Jak technologie mogą wesprzeć handel w zakresie obecnych wymogów, ułatwić raportowanie i zminimalizować ryzyko związane z łańcuchem wartości firmy?
- Recycle, Recover, Reuse czyli działania e-commerce na rzecz zrównoważonego handlu
- Od początku do końca - czyli jakie koszty ponosi środowisko w globalnym łańcuchu dostaw? Sposoby na ich zmniejszenie
- Jak planowanie i optymalizacja łańcucha dostaw pozwalają wymiernie zmniejszyć straty w handlu i skalę marnotrawstwa żywności?
#ARTIFICIAL INTELINENCE POD KONTROLĄ ZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO
- Priorytetyzacja zastosowań sztucznej inteligencji. Jak racjonalizować obszary, które wymagają jej implementacji? Czy naprawdę warto wdrażać ją wszędzie, czy może czasem bardziej szkodzi niż pomaga?
- Jak zdefiniować wartość danych w szerszym ekosystemie? Budowanie platform danych między dostawcami a retailem - korzyści dla biznesu
- Wykorzystanie analityki predykcyjnej i jej funkcjonowanie
- Integralne łączniki sztucznej inteligencji i handlu:
- Rozwiązania chmurowe
- Technologie na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Przeciwdziałanie oszustwom generowanym przez AI
- Kierunki rozwoju technologicznego po AI
HARMONOGRAM DNIA
Szczegółowy program:
OPTYMALIZACJA CZYLI NOWE OBLICZE PRZYSZŁOŚCI HANDLU
Renata Juszkiewicz,
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
Agnieszka Kubera,
Country Managing Director, Accenture Poland
- Rozwój przez optymalizację
- Jak nie wpaść w pułapki optymalizacji jednocześnie zapewniając ciągłość biznesu i dbać o jego rozwój np. poprzez inwestycje lub innowacje?
- Nowe modele biznesowe i wyzwania. Jak zachować odporność i jak budować wartość w branży w trudnych czasach? W jakim kierunku idzie rynek handlu?
- Jak identyfikować czynniki kosztowe. Jakie działania powinny podejmować sieci, aby być bardziej optymalne kosztowo?
- Jak wdrożyć długookresowe działania w procesach biznesowych i dzięki temu budować wartość firmy i osiągać zamierzony cel?
- Jak technologia pozwala racjonalizować koszty?
Wojciech Czernek
Prezes Zarządu,
PHZ Baltona
Marek Moczulski
Prezes Zarządu BAKALLAND w latach 2014-2019, Prezes Zarządu, DG
Marek Moczulski
Edyta Tkaczyk
Prezes,
E.Leclerc Lublin
Jacek Palec
CEO,
Frisco.pl
Marcin Walendowski
Managing Director Finance, Board Member,
Media Saturn Holding
Polska
Janusz Włodarczyk
Członek Zarządu ds. Sprzedaży,
Lidl Polska
Piotr Mazurkiewicz
Dziennikarz,
Rzeczpospolita
Part 1:
ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
- Jak zwiększyć konkurencyjność dzięki optymalizacji kosztów? Omawiamy racjonalne wprowadzanie usprawnień w 4 obszarach:
- Łańcuch dostaw - case: Franprix, Douglas
- Promocje - case: Coop
- Przestrzeń handlowa - case: One-Stop
- Koszty pracy - case: Coop
Kinga Wyganowska
Senior Account Executive,
RELEX Solutions
Anna Krawczyk
Senior Commercial Executive,
NielseniQ
- Jak za pomocą automatyzacji zwiększyć zyski w firmie? Praktyki cenowe
- Jakie czynniki wpływają na strategię optymalizacji cen?
- Tworzenie i wykorzystanie nowych miejsc styku klienta z marką sieci handlowej w X-commerce, sieci stacjonarnej na podstawie analizy ścieżki zakupowej klienta
- Co daje posiadanie zarówno sklepów stacjonarnych jak i X-commerce - narzędzia real time zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w kanałach online (w obszarze supply chain, komunikacji z klientem)
- Wejście do Marketplace – czy to usprawnienie dla każdego?
- Jakie procesy należy automatyzować, jakich efektów powinniśmy oczekiwać od automatyzacji?
- Transformacja Digital - Czy i kiedy warto postawić na rozwiązania ootb – kiedy budować własne? Największe wyzwania napotykane w transformacjach
Anna Krawczyk
Senior Commercial Executive,
NielseniQ
Patrycja Sass-Staniszewska
Prezes, Izba Gospodarki Elektronicznej
Ewa Starkiewicz
Head of Digital,
Leroy Merlin
Maciej Wypych
Dyrektor ds. Projektów Strategicznych Działu Handlowego,
Castorama
Polska
Rafal Reif
Head of Fashion & Retail Poland, Director, Accenture
Part 2:
FOCUS NA KLIENTA I JEGO LOJALIZACJA
Marcin Bukowski
Head of Development, Member of the Board, Fast White Cat
Maciej Kamiński
Communications Capability Lead, Accenture Song
Michał Pawłowski
Executive Creative Director, Accenture Song
- Jak zrozumieć potrzeby klienta? Jak dostosowywać CX do zmieniających się potrzeb klientów w epoce cyfrowej?
- Optymalizacja klientów czyli myślenie w kontekście inwestycji a nie w kontekście kosztów. Jak się przyczynić do wzrostu klientów i strategii retencji klienta?
- Inclusive Customer Experience nie tylko w optymalizacji procesu zakupowego klienta, ale jako zwiększanie jego wartości i zwiększanie koszyka zakupowego
- Segmentacja i personalizacja klientów. Jak poprawiać doświadczenia klienckie
- Personalizacja zakupów – w jaki sposób technologia pomaga zwiększać wielkość obecnych i przyszłych koszyków zakupowych, maksymalizować marże oraz wzmacniać lojalność klientów?
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa klienta w cyfrowym procesie zakupowym?
- Seamless payments - czyli jak rozwój płatności ma zaspokajać rosnące wymagania wygody i bezpieczeństwa klientów w zakresie całej ścieżki zakupowej?
Karol Półtorak
Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju, Klienta i Digital, CCC
Piotr Truszkowski
Head of B2B, Allegro
Szymon Wałach
Wiceprezes Zarządu, InPost
Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny na Europę Środkową, Zebra Technologies
Katarzyna Zubrzycka
Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w
regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
Part 3:
KIERUNEK - INNOWACJA
- Jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju?
- Które innowacje będą miały największy wpływ na krajobraz handlu detalicznego?
- DNA innowacyjności - jak stworzyć kulturę innowacyjności w firmie? Jak firmy mogą sobie z tym poradzić?
- Wykorzystanie potencjału technologii w rozwoju handlu - AI, VR, Chat GPT, blockchain
- Zielona transformacja jako strategia i sposób na pozytywny biznes (efektywność energetyczna, optymalizacja zarządzania dostawami, redukcja plastiku i odpowiedzialność producentów)
Aneta Ciszewska
Manager ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska
Andrzej Grochowalski
CIO, Leroy Merlin
Adrian Kurowski
Dyrektor Generalny Visa w Polsce
Konrad Synoradzki
Senior Manager, Product & Engineering, Allegro
Dawid Szymula
Field Sales Representative,
Google Cloud
Karol Tokarczyk
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
Katarzyna Manios
Business & Commerce Transformation Consultant,
Unity Group
- Optymalizacja zarządzania dostawami. W czym tkwi prawdziwa wartość optymalizacji łańcucha dostaw?
- Jak integrować całe łańcuchy wartości - od automatyzacji do czasu dostawy i działań wewnętrznych pracowników?
- Magazynowe strategie inwestycyjne
- Perspektywy przemysłu logistycznego
Piotr Dopierała
Dyrektor Łańcucha Dostaw i Logistyki, Auchan Retail Polska
Igor Matus
Wiceprezes Zarządu, CCC
Piotr Zastocki
Dyrektor Pionu Operacyjnego, Kaufland Polska
Łukasz Wysokiński
Dyrektor Zarządzający Fulfillment, InPost
BLOK
BEST PRACTICE SHARING SESSION
Izabela Gutowiec
Manager ds. Klienta Strategicznego, Biuro Informacji Kredytowej
- Jedna platforma (od no-code do pro-code), jeden model danych dla wsparcia klientów, pracowników i dostawców. Które obszary są najważniejsze i najbardziej wartościowe dla naszych klientów?
- Łańcuch wartości wspierany przez platformę
- Szybsza automatyzacja i innowacja jako odpowiedź na zmiany, nowości technologiczne i rosnące oczekiwania klientów
- W jaki sposób klienci ServiceNow zwiększają produktywność i efektywność pracowników?
Paweł Kusz
Advisory Solution Consultant, ServiceNow
Paweł Pietryka
Senior Manager - Cloud First ServiceNow Practice Lead, Accenture
- Data Technology. Jakie to niesie szanse dla sieci handlowych?
- Analiza danych i wykorzystanie algorytmów - jak śledzić ruchy klientów?
- Optymalizacja danych, ich egzekwowanie oraz wykorzystanie.
- Cyberbezpieczeństwo i jak skutecznie uchronić się przed zagrożeniami płynącymi z tej strony?
Maciej Czajkowski,
Agile PMO & OpEx Director
Frisco.pl
Artur Drobiecki
Head of Sales,
Limitless Technologies
Karim Sylla Dyrektor Analityki & Data Science, Grupa Żabka
Joanna Kowal
Data Science Manager, Allegro Pay
- Skuteczna optymalizacja obsługi klienta
- Cyfryzacja w praktyce. Jak zapewnić wyjątkowe doświadczenie zakupowe klienta w dobie rosnącej automatyzacji i dehumanizacji operacji sklepowych
- Hiperpersonalizacja. Wykorzystanie technologii do tworzenia połączonych i spersonalizowanych doświadczeń zakupowych
Małgorzata Bochenek
Country Business Development & Digital Manager, IKEA Retail
Polska
Piotr Lubiewa-Wieleżyński
Dyrektor Działu Formatów i Konceptów Handlowych,
Carrefour Polska
Wojciech Wieroński
Group CFO, Członek Zarządu, OTCF
Magdalena Czaczkowska
COO, Head of Strategy & Communication, Omnisense
Dzień 2 – 16 listopada 2022
BLOK
GREEN RETAILING
- Konrad Robak, Country & Business Development Manager, TOMRA Collection Solutions
- Małgorzata Bojańczyk, Dyrektor, Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”
- Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
- Nowy trend w e-commerce - opłata za ślad węglowy przeznaczany na eko-projekty
- Korzyści ekologiczne = korzyści ekonomiczne i wizerunkowe. Jak sieci angażują się w działania prośrodowiskowe?
- Budowanie świadomości i zachowań proekologicznych
- Świadome kupowanie – rozwój działań prośrodowiskowych w e-commerce
- Trend re-commerce – drugie życie i handel artykułami używanymi
- Circular economy
- Neutralność klimatyczna wobec transformacji
- Potencjał same day delivery w Polsce - rozwój sieci kurierów i aspekt ekologiczny jednodniowych dostaw
- Eko-zwroty
- Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
- Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska
- Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
BLOK
HUMAN IN RETAIL
KONSUMENT - jego doświadczenia i bezpieczeństwo
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Wpływ wojny na zachowania konsumentów
- Działania pro klienckie podejmowane przez firmy w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość
- Jak sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, które jako pierwsza generacja aktywnie poszukuje interaktywnych, unikalnych i cyfrowych usług w ramach zakupów?
- Omnichannel i rozwijanie nowych kanałów dotarcia
- Nowoczesne narzędzia do wygodnej obsługi płatności online w sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami
- W jaki sposób wirtualne technologie mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych wyzwań?
- Customer data platform, budowanie własnych kanałów komunikacji i dotarcia
- Analiza danych handlowych jako klucz do budowania lepszych doświadczeń klientów: personifikacja ofert, budowanie zaufania, programy lojalnościowe
- Andrzej Czarnecki, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Detalicznej, Neonet
- Grzegorz Rogaliński, CEO, Exorigo-Upos
- Wojciech Wieroński, Ekspert sektora handlowego, Członek Rady CIMA
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
- Katarzyna Karbowska, Senior Sales Engineer, SOTI
- Piotr Miroszewski, Sales Director, Snowflake
- Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies
PRACOWNIK - kreowanie jego doświadczeń
- Zarządzanie doświadczeniami pracowników. Employee Experience i Employer Branding
- Skupienie się na pracowniku w perspektywie długoterminowej
- Dążenie do rozwoju kompetencji pracownika
- Mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem
- Zmiana modelu transakcyjnego na model relacyjny
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Usprawnianie pracy dzięki rozwiązaniom technologicznym
- Zoptymalizowanie procesów sklepowych i planowanie czasu pracy
- Utrzymanie pracowników i rosnąca “wojna o talenty”
- Karolina Cikowska, Country Lead, Upwardly Global
- Joanna Czuchnowska, Dyrektor HR, Media Markt Saturn
- Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, Kaufland
- Kinga Kurysia, Sub-Editor, Magazyn Rekruter
** Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.