Agenda | RetailTec Congress

Agenda

Agenda RetailTec Congress

31 MAJA – 1 CZERWCA 2021, 100% ONLINE

Dzień I
Dzień II

Dzień 1 – 31 maja 2021

9:00 – 9:15 Otwarcie Kongresu
  • Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
  • Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
9:15 – 9:30 Wystąpienie Gościa Honorowego
  • Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii

9:30 – 9:50 The Value of Analytics on Your Journey to Digitise Retail Keynote speech
  • Patrick M Dittli, Director Business Development, SAS Institute Canada
  • Andrew Fowkes, Head of Retail Centre of Excellence, Retail Solutions Director, SAS (UK)

BLOK 1. RETAIL LANDSCAPE PO COVID19 - SZEROKIE SPOJRZENIE

9:50 – 10:05 Raport
10:05 – 11:00 Odbudowa gospodarki, strategiczne kierunki rozwoju sektora handlowego Debata:
  • Nie będzie powrotu do normalności, będzie nowa normalność - jak się do niej przygotować i jak sobie radzić w trakcie pandemii?
  • Długofalowe skutki pandemii. Pandemia i wielomiesięczny lockdown (ograniczenia działalności handlowej) – ich wpływ na kondycję retailerów.
  • Widmo kryzysu gospodarczego – jak się na niego przygotować? Prognoza na najbliższe miesiące, makrotrendy
  • Plan odbudowy Europy Next Generation UE oraz działania państwa wobec branży handlowej – strategia polityczna
  • Jakich działań organów państwa oczekują sieci handlowe, aby skuteczniej przeciwdziałać skutkom pandemii?
  • Akceleracja wyzwań dla handlu czynnikiem akceleracji tempa zmian – nowe rozwiązania i technologie. Jak technologia pozwoliła sprostać nowym wyzwaniom?
Prelegenci:
  • Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
  • Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy, Carrefour
  • Michał Nowaczyk, CFO, Lidl Polska
  • Tomasz Trzósło, Prezes Zarządu, EPP Poland
  • Daniel Rogiński, Wiceprezes, Drogerie Natura
Moderator:
  • Karol Tokarczyk, Analityk, Polityka Insight

BLOK 2. (POST)PANDEMICZNY KLIENT

11:00 – 11:15 Tytuł [TBD] Wprowadzenie do debaty
  • Maria Mazzone, Managing Director Innovation, Accenture
11:15 – 12:15 Badanie zmian w zachowaniu konsumentów i wpływu na nawyki zakupowe Debata:
  • Consumer state of mind - psychologia klienta w czasie pandemii
  • Zmiany kierunku preferencji konsumenckich. Czy klient będzie chciał wrócić do kanału tradycyjnego czy pozostanie online?
  • Zmiany w priorytetach, łańcuchu wartości i oczekiwaniach wobec retailerów:
    • zdrowie najważniejsze
    • bezpieczeństwo osobiste
    • łatwość i bezpieczeństwo zakupów
    • intuicyjność i kontekstowość e-sklepu
    • ekspresowa i darmowa dostawa
    • czynnik ludzki – kontakt z człowiekiem, a nie botem
    • nowości i ułatwienia w zakupach pozwalające na przede wszystkim pozytywne doświadczenia zakupowe
  • Większa wrażliwość cenowa konsumentów i ich malejąca siła nabywcza
  • Patriotyzm konsumencki – okazywanie solidarności w ramach lokalnych ekosystemów
Prelegenci:
  • Francisco de Almeida, E-Commerce Director, Hebe *
  • Krzysztof Bajołek, Founder/CEO, Answear.com
  • Rafał Reif, Head of Fashion & Retail Poland, Director, Accenture
  • Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
  • Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan*
  • Wojciech Łubieński, Wiceprezes Zarządu, Aldi*
  • Marcin Langowski, Managing Director Dealz CEE, Board Member Pepco Poland, Pepco Group*
  • Tomasz Blicharski, Executive Vice President, Board Member, Żabka*
12:15 – 12:45 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA
12:45 – 13:45 Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów 12:45 – 13:00 Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów, analiza zmian wprowadzonych na rynek jako dopasowanie do nowej rzeczywistości
Wprowadzenie do sesji use casów (raport / speech / analiza):
  • Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen
13:00 – 13:30 Jak Żabka spełnia swoje strategiczne cele rozwojowe dzięki użyciu platformy Salesforce [TBD]
  • Krzysztof Kręcikij, Enterprise Sales Director, Salesforce
  • Adam Bębenek, Senior Salesforce Architect, Accenture
  • Maciej Szelerski, Salesforce Delivery Manager, Żabka Polska
13:30 – 13:45 Odczytywanie i prognozowanie zmian w zachowaniu klienta poprzez analitykę [TBC]
  • Przedstawiciel, SAS Poland

BLOK 3. KLIMATOCENTRYM – DRUGA ZIELONA FALA

13:45 – 14:45 Główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050 Debata:
  • Zmiana paradygmatu i redefinicja wzrostu w odpowiedzi na zmiany ekonomiczne, polityczne i oczekiwania konsumentów
  • Zielony konsumpcjonizm
  • Zielone inicjatywy producentów - coraz większa liczba ekologicznych produktów na półkach sklepowych, ekologiczne opakowania jako standard oraz ślad węglowy jako czynnik zmiany paradygmatu wzrostu
  • Czy da się osiągnąć sukces w retailu z poszanowaniem środowiska naturalnego mimo zwiększającego się wolumenu sprzedaży?
  • Dlaczego ”krzywy burak w Lidlu” to dobry krok w kierunku niemarnowania żywności? Trendy zero waste / less waste
Prelegenci:
  • Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
  • Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro
  • Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas
  • Bartłomiej Wojdyło, Deputy Sustainability Director, CANPACK S.A.
  • Maciej Krzyczkowski, Head of Public Affairs, IKEA Retail Poland*
Moderator:
  • Przedstawiciel, 300gospodarka*
14:45 – 15:15 2 x Use case technologiczny
  • Gotowość handlu na zieloną redefinicję oczekiwań konsumentów oraz neutralność klimatyczną EUROPA 2050
  • Technologie wspierające przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu
  • Czy sklep w 100% zielony jest możliwy? Tak! Przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu

Dzień 2 – 1 czerwca 2021

BLOK 4. THE FUTURE IS PHYGITAL – NOWY WYMIAR DOŚWIADCZENIA ZAKUPOWEGO

9:00 – 9:15 [TBD] Use case
  • Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa
9:15 – 10:15 Gwałtowny rozwój e-commerce i nowoczesnych systemów płatności Debata:
  • Nowe multi-formaty: mobile-commerce, social-commerce, gaming-commerce, video-commerce, voice-commerce, e-komercjalizacja wydarzeń
  • E-commerce finance – innowacje w płatnościach online, najpopularniejsze metody płatności bezgotówkowych
  • Bogata mapa marketplace’ów – jaką wartość dla klientów wnoszą poszczególne z nich (3xA: Amazon, Allegro, Aliexpress)?
  • Wyzwania omnichannel w kontekście dwucyfrowego wzrostu rynku e-commerce - konieczna dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz strategie wzmocnienia pozycji online (strategia omnichannel ery post-covid)
Prelegenci:
  • Łukasz Dwulit, Head of International Growth, Alibaba Group
  • Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen
  • Jakub Gierszyński, E-commerce Director Poland and Czech Republic, Sephora Polska
  • Anna Szczygielska, General Manager Poland, Viafintech
  • Rafał Zakrzewski, CEO, Digitree Group
  • Damian Zapłata, Chief Commercial Officer, Członek Zarządu, Allegro*
Moderator:
  • Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa
10:15 – 10:25 Rozwój platform e-commerce z wykorzystaniem doświadczenia klientów w kontekście realizacji ich potrzeb oraz sposobów płatności [TBC] Use case
  • Dawid Pisczur, Commercial Director, al.to
10:25 – 11:10 Nowy model tradycyjnych sklepów – omnichannel strategy Debata:
  • Redefinicja roli powierzchni handlowych (sklep/showroom/punkt odbioru/punkt obsługi)
  • Wieloformatowość oraz ewolucja formatów, model hybrydowy tradycyjnych sklepów
  • Jak odbudować odwiedzalność tradycyjnych sklepów po lockdownie?
  • Przykłady partnerstw strategicznych jako sposoby na wyjście z kryzysu i wzrost zwinności organizacji
Prelegenci:
  • Jan Kisielewski, Head of Foresight, Żabka Polska
  • Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
  • Maciej Siedlewski, Omnichannel Lead, VOX Detal
  • Wojciech Wieroński, Dyrektor Zarządzający ds. Finansów, Media Markt Saturn Holding Polska
  • Anna Grabowska, Chief Commercial Officer, Żabka Polska*
  • Wojciech Muszyński, Executive Director of Retail, Orlen*
  • Przedstawiciel OBI*
Moderator:
  • Marzena Strzelczak, Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu*
11:10 - 11:20 [TBD] Use case
  • dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus

BLOK 5. LOGISTYKA KRWIOOBIEGIEM HANDLU ORAZ ELEMENTEM BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ

11:20 - 11:40 Wprowadzenie do debaty – business case
  • Łukasz Turczyński, Global Accounts & SME Market Sales Director, inPost
  • Artur Zbroja, Head of Carrier Management, Allegro
  • Maciej Pograniczny, CEO, XGSM
11:40 – 12:40 Last mile logistics – kluczowe z punktu widzenia klienta Debata:
  • Ewolucja łańcucha dostaw w świetle pandemii
  • Inteligentny łańcuch dostaw - logistyka napędzana technologiami, która poprawia sprawność operacyjną, to krwioobieg sprawnie działającego omnichannel i klucz do zadowolenia klienta w kanale online
  • Oczekiwania klientów wobec branży KEP:
    • optymalizacja tzw. ostatniej mili: maksymalne skrócenie czasu dostarczenia produktu klientowi do domu/paczkomatu/punktu odbioru
    • Same Day Delivery, dostawa w 60 minut
    • precyzja dostaw z tzw. ETA (estimated time of arrival), czyli przewidywane i realizowane okna dostaw o niedużej rozpiętości, dzięki którym zamawiający dokładnie wie, kiedy może się spodziewać swojej przesyłki
    • działania proekologiczne, uwzględniające cały proces logistyczny – opakowania, środki transportu (czy programy emisyjnych, jako kompensacja emisji CO2)
  • Najnowsze rozwiązania logistyczne:
    • automatyzacja i robotyzacja - maszyny pakujące, shipping automation
    • systemy monitorujące stany magazynowe w czasie rzeczywistym
    • inteligentne (smart) magazyny - czy kiedyś zgasimy światło?
    • regionalizacja centrów dystrybucyjnych jako adaptacja do zmieniających się potrzeb rynku
    • ekomagazyny
  • Reverse logistics – nowe wyzwanie
Prelegenci:
  • Ronald Binkofski, President CEE HGR, VP GM EMEA IGS, Honeywell
  • Łukasz Turczyński, Global Accounts & SME Market Sales Director, inPost
  • Artur Zbroja, Head of Carrier Management, Allegro
  • Maciej Pograniczny, CEO, XGSM
  • Pior Kondraciuk, Prezes Zarządu, polskikoszyk.pl
  • Robert Dobrzycki, CEO, Panattoni Europe*
  • Magdalena Rempuszewska, Advisory Business Solutions Manager, SAS*
12:40 – 13:00 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA

BLOK 6. USE CASY TECHNOLOGICZNE

13:00 – 14:10 Sesja use casów technologicznych
  1. VOXBOX [TBD]
    • Maciej Siedlewski, Omnichannel Lead, VOX Detal
  2. We are #FUTURESHAPER – nowoczesne technologie Honeywell dla branży retail i logistyki
    • Marta Kapała, Strategy & Marketing Manager, CEE Region, Honeywell
  3. Full Dropshipping - ewolucja modelu Dropshipping z korzyścią dla klientów końcowych, a wzrost jakości branży e-commerce
    • Grzegorz Ciupek, CEO, ECAT e-Commerce Automation
  4. Cloud solutions. Potencjał chmurowy – najlepsze wdrożenia
    • Kamil Smuga, CIO, VP, Limitless Technologies
  5. Title [TBD]
    • Przedstawiciel Veritas
  6. Title [TBD]
    • Alicja Strzemieczna, CEE Sales Manager, Advantech
  7. Title [TBD]
    • Przedstawiciel Vercom

BLOK 7. FUTURE OF RETAIL

14:10 – 15:10 Jak kształtuje się przyszłość handlu – prognostyczne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Wprowadzenie do panelu: Graficzne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Debata / firechat 2+1:
  • Jak będzie wyglądała rzeczywistość handlowa za 3-5 lat?
  • RetailTec – przyszłość technologii w ekosystemie retailowym
Prelegenci:
  • Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
  • Przedstawiciel retailu z rynków wschodzących
  • Przedstawiciel retailu z rynków wschodzących
* udział w trakcie potwierdzania Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany daty i miejsca wydarzenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności wystąpień do momentu finalnego ułożenia agendy wydarzenia

Śledź nasze wydarzenie na bieżąco


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu wysyłki informacji marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora i jego partnerów (aktualną listę partnerów znajdziesz tutaj). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486.Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Administratorem danych osobowych jest MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki informacji marketingowych. Więcej