WSTĘPNA AGENDA RETAILTEC CONGRESS
HARMONOGRAM DNIA
8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Otwarcie Kongresu
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne: Optymalizacja czyli nowe oblicze przyszłości handlu
9:30 – 10:15
JAK NIE WPAŚĆ W PUŁAPKI OPTYMALIZACJI?
10:15 - 11:15 Part 1
ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI OPTYMALIZACJI KOSZTÓW

11:15 - 11:45
PRZERWA KAWOWA
14:45 - 15:05
11:45-12:35 Part 2
FOCUS NA KLIENTA I JEGO LOJALIZACJĘ

15:05 - 16:10
12:35-14:00
Part 3
KIERUNEK - INNOWACJE

14:00-14:45
LUNCH
16:10-16:50
Szczegółowy program:
8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Otwarcie Kongresu
OPTYMALIZACJA CZYLI NOWE OBLICZE PRZYSZŁOŚCI HANDLU
9:10 – 9:30
Optymalizacja czyli nowe oblicze przyszłości handlu
Wprowadzenie przez Współprzewodniczące RetaiTec Congress
- Renata Juszkiewicz, Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress, Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
- Agnieszka Kubera, Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress, Products Managing Director Poland
9:30 – 10:15
Jak nie wpaść w pułapki optymalizacji?
Debata CEOs:
- Rozwój przez optymalizację
- Jak nie wpaść w pułapki optymalizacji jednocześnie zapewniając ciągłość biznesu i dbać o jego rozwój np. poprzez inwestycje lub innowacje?
- Nowe modele biznesowe i wyzwania. Jak zachować odporność i jak budować wartość w branży w trudnych czasach? W jakim kierunku idzie rynek handlu?
- Jak identyfikować czynniki kosztowe. Jakie działania powinny podejmować sieci, aby być bardziej optymalne kosztowo?
- Jak wdrożyć długookresowe działania w procesach biznesowych i dzięki temu budować wartość firmy i osiągać zamierzony cel?
- Jak technologia pozwala racjonalizować koszty?
Part 1:
ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
10:30 - 10:40
Zarządzanie cenami i optymalizacja marży
Wprowadzenie do debaty:
10:40 - 11:15
Zarządzanie cenami i optymalizacja marży
Debata:
- Tworzenie i wykorzystanie nowych miejsc styku klienta z marką sieci handlowej w X-commerce, sieci stacjonarnej na podstawie analizy ścieżki zakupowej klienta
- Co daje posiadanie zarówno sklepów stacjonarnych jak i X-commerce - narzędzia real time zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w kanałach online (w obszarze supply chain, komunikacji z klientem)
- Wejście do Marketplace – czy to usprawnienie dla każdego?
- Jakie procesy należy automatyzować, jakich efektów powinniśmy oczekiwać od automatyzacji?
- Transformacja Digital - Czy i kiedy warto postawić na rozwiązania ootb – kiedy budować własne? Największe wyzwania napotykane w transformacjach
11:15 - 11:45
PRZERWA KAWOWA
Part 2:
FOCUS NA KLIENTA I JEGO LOJALIZACJA
11:45 - 11:55
Integracja technologii i klienta. Jak technologia może poprawić przywiązanie do marki i zwiększyć koszyk zakupowy klienta?
Case:
11:55 - 12:35
I że cię nie opuszczę… budowanie i zarządzanie relacjami z klientem w dobie cyfryzacji
Debata:
- Jak zrozumieć potrzeby klienta? Jak dostosowywać CX do zmieniających się potrzeb klientów w epoce cyfrowej?
- Optymalizacja klientów czyli myślenie w kontekście inwestycji a nie w kontekście kosztów. Jak się przyczynić do wzrostu klientów i strategii retencji klienta?
- Inclusive Customer Experience nie tylko w optymalizacji procesu zakupowego klienta, ale jako zwiększanie jego wartości i zwiększanie koszyka zakupowego
- Segmentacja i personalizacja klientów. Jak poprawiać doświadczenia klienckie
- Personalizacja zakupów – w jaki sposób technologia pomaga zwiększać wielkość obecnych i przyszłych koszyków zakupowych, maksymalizować marże oraz wzmacniać lojalność klientów?
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa klienta w cyfrowym procesie zakupowym?
- Seamless payments - czyli jak rozwój płatności ma zaspokajać rosnące wymagania wygody i bezpieczeństwa klientów w zakresie całej ścieżki zakupowej?
Part 3:
KIERUNEK - INNOWACJA
12:35 - 13:00
Innowacje jako inwestycja w przyszłość
Debata 2+1:
- Optymalizacja i wzrost produktywności czyli jak nie zatracić obrazu budowania silnych biznesów i silnych strategii dzięki technologii?
- Jak zmienia się rynek handlu dzięki technologicznym startupom?
Debata 2+1:
13:00 - 13:45
Czas na smart retail czyli jakie technologie zmieniają branżę?
Debata:
- Jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju?
- Które innowacje będą miały największy wpływ na krajobraz handlu detalicznego?
- DNA innowacyjności - jak stworzyć kulturę innowacyjności w firmie? Jak firmy mogą sobie z tym poradzić?
- Wykorzystanie potencjału technologii w rozwoju handlu - AI, VR, Chat GPT, blockchain
- Zielona transformacja jako strategia i sposób na pozytywny biznes (efektywność energetyczna, optymalizacja zarządzania dostawami, redukcja plastiku i odpowiedzialność producentów)
13:45 - 14:00
Zarządzanie szeroko rozumianym supply chainem z punktu widzenia technologii
- Optymalizacja zarządzania dostawami
- Magazynowe strategie inwestycyjne
- Perspektywy przemysłu logistycznego
14:00 - 14:45
LUNCH
BLOK
BEST PRACTICE SHARING SESSION
Part 1:
ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
14:45-14:55
Jak wykorzystać AI w aspekcie kosztowym. Generatywna sztuczna inteligencja (GPT, wykorzystanie algorytmów szt. inteligencji)
Case:
14:55 - 15:05
Jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju?
Case:
Part 2:
FOCUS NA KLIENTA I JEGO LOJALIZACJA
15:05 - 15:30
Automatyzacja procesów dzięki wykorzystaniu danych
- Data Technology. Jakie to niesie szanse dla sieci handlowych?
- Analiza danych i wykorzystanie algorytmów - jak śledzić ruchy klientów?
- Optymalizacja danych, ich egzekwowanie oraz wykorzystanie.
- Cyberbezpieczeństwo i jak skutecznie uchronić się przed zagrożeniami płynącymi z tej strony?
15:30 - 15:40
Cyfryzacja sklepów fizycznych czyli jak technologia może być wykorzystana w analizie obecności sklepów za pomocą AI oraz do badania efektywności sprzedaży
Case:
15:40 - 16:00
Skuteczna optymalizacja obsługi klienta
Firechat:
- Jak utrzymać długofalowe relacje z klientem?
- Hiperpersonalizacja. Wykorzystanie technologii do tworzenia połączonych i spersonalizowanych doświadczeń zakupowych
Firechat:
16:00 - 16:10
Cyfryzacja w praktyce. Jak zapewnić wyjątkowe doświadczenie zakupowe klienta w dobie rosnącej automatyzacji i dehumanizacji operacji sklepowych
Case:
Part 3:
KIERUNEK - INNOWACJA
16:10-16:30
Optymalizacja inwestycyjna i świadome budowanie przewag konkurencyjnych
Debata 2+1:
- Jak zabrać się za innowacje? Jak rozłożyć akcenty i priorytety? Jak przygotować się organizacyjnie do zmian? Jakiego rodzaju nowe funkcje będa zyskiwały na znaczeniu, jakie kompetencje pracownicze są pożądane? O jakie elementy technologii należy zadbać i jak korzystać z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych? Jak wykorzystać nowinki technologiczne pozwalające usprawniać działalnośc i funkcjonowanie sieci handlowych?
Debata 2+1:
16:30 - 16:40
Jak optymalizować koszty i dzięki temu mieć większą przestrzeń na inwestycję w obszar ESG?
Case:
16:40 - 16:50
Jak polscy liderzy wyznaczają drogę do zielonej transformacji? Na przykładzie praktyk firm
Case:
Dzień 2 – 16 listopada 2022
9:00 – 9:30
Rejestracja gości, powitalna kawa
9:30 – 9:40
Otwarcie Kongresu
BLOK
GREEN RETAILING
9:40 – 9:55
Recykling zasobów w ramach gospodarki cyrkularnej – to się opłaca
Case:
- Konrad Robak, Country & Business Development Manager, TOMRA Collection Solutions
9:55 – 10:10
Moment zwrotny w branży spożywczej. O tym, jak zrównoważony rozwój pozwala budować odporność biznesu w niestabilnych czasach
Raport:
- Małgorzata Bojańczyk, Dyrektor, Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”
- Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
10:10 – 11:00
Digitalizacja i zrównoważone rozwiązania dla handlu
Debata:
- Nowy trend w e-commerce - opłata za ślad węglowy przeznaczany na eko-projekty
- Korzyści ekologiczne = korzyści ekonomiczne i wizerunkowe. Jak sieci angażują się w działania prośrodowiskowe?
- Budowanie świadomości i zachowań proekologicznych
- Świadome kupowanie – rozwój działań prośrodowiskowych w e-commerce
- Trend re-commerce – drugie życie i handel artykułami używanymi
- Circular economy
- Neutralność klimatyczna wobec transformacji
- Potencjał same day delivery w Polsce - rozwój sieci kurierów i aspekt ekologiczny jednodniowych dostaw
- Eko-zwroty
- Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
- Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska
- Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
BLOK
HUMAN IN RETAIL
KONSUMENT - jego doświadczenia i bezpieczeństwo
11:00 – 11:15
Trendy w płatnościach mobilnych
Case:
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
11:15 – 12:15
Nowoczesny handel i kształtowanie doświadczeń zakupowych konsumentów
Debata:
- Wpływ wojny na zachowania konsumentów
- Działania pro klienckie podejmowane przez firmy w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość
- Jak sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, które jako pierwsza generacja aktywnie poszukuje interaktywnych, unikalnych i cyfrowych usług w ramach zakupów?
- Omnichannel i rozwijanie nowych kanałów dotarcia
- Nowoczesne narzędzia do wygodnej obsługi płatności online w sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami
- W jaki sposób wirtualne technologie mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych wyzwań?
- Customer data platform, budowanie własnych kanałów komunikacji i dotarcia
- Analiza danych handlowych jako klucz do budowania lepszych doświadczeń klientów: personifikacja ofert, budowanie zaufania, programy lojalnościowe
- Andrzej Czarnecki, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Detalicznej, Neonet
- Grzegorz Rogaliński, CEO, Exorigo-Upos
- Wojciech Wieroński, Ekspert sektora handlowego, Członek Rady CIMA
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
12:15 – 12:45
Przerwa kawowa
12:45 – 13:00
Jak profesjonalne narzędzia IT usprawniają procesy w przedsiębiorstwie
Case study:
- Katarzyna Karbowska, Senior Sales Engineer, SOTI
13:00 – 13:15
Data Helps Manage Disruption in Retail
Case:
- Piotr Miroszewski, Sales Director, Snowflake
13:15 – 13:30
Bezpieczeństwo danych i zagrożenia cyfrowe
Case
- Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies
PRACOWNIK - kreowanie jego doświadczeń
13:30 – 14:20
Employee journey i budowanie doświadczenia pracowników
Debata:
- Zarządzanie doświadczeniami pracowników. Employee Experience i Employer Branding
- Skupienie się na pracowniku w perspektywie długoterminowej
- Dążenie do rozwoju kompetencji pracownika
- Mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem
- Zmiana modelu transakcyjnego na model relacyjny
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Usprawnianie pracy dzięki rozwiązaniom technologicznym
- Zoptymalizowanie procesów sklepowych i planowanie czasu pracy
- Utrzymanie pracowników i rosnąca “wojna o talenty”
- Karolina Cikowska, Country Lead, Upwardly Global
- Joanna Czuchnowska, Dyrektor HR, Media Markt Saturn
- Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, Kaufland
- Kinga Kurysia, Sub-Editor, Magazyn Rekruter
14:20 - 15:00
Lunch
* Prelegenci w trakcie potwierdzania
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia