15-16 listopada 2022 r. w The Westin Warsaw Hotel oraz online odbędzie się RetailTec Congress. Kluczowi liderzy branży po raz kolejny spotkają się, aby wyznaczyć strategiczne kierunki działania sektora handlu w Polsce, przeanalizować najbardziej aktualne zmiany i dokonać przeglądu najnowszych rozwiązań technologicznych dedykowanych branży retail.
Kongres zainauguruje debata poświęcona kształtowaniu strategii rozwoju handlu w nowej rzeczywistości. Prelegenci omówią takie zagadnienia jak m.in. dynamiczne zmiany w polskiej gospodarce i prognozy dla branży na najbliższe miesiące, zastosowanie technologii w obliczu wyzwań oraz kierunki rozwoju w zakresie zarządzania sieciami handlowymi. Kolejnym ważnym punktem agendy kongresu będzie dyskusja na temat handlu w obliczu kryzysu energetycznego, w tym działań prewencyjnych, ograniczeń energii i ciągłości w funkcjonowaniu działalności sieci handlowych.
Następnie, eksperci pochylą się nad obszarem retail supply chain i logistyki. Poruszone zostaną tematy związane z transformacją – deglobalizacja łańcuchów dostaw i nowe strategie ich funkcjonowania, zarządzanie łańcuchem dostaw, braki towarów i pokonywanie zakłóceń w łańcuchu dostaw, zarządzanie kategorią produktową i optymalizacja doboru asortymentu na bazie danych, skrócenie czasu realizacji dostaw. Podczas kongresu nie zabraknie wątków z obszaru najnowszych trendów i innowacji w retail. Pojawią się zagadnienia związane z budowaniem lepszych doświadczeń klienta dzięki wykorzystaniu AI i analizie danych, wyzwaniami i rozwojem e-commerce dzięki wykorzystaniu technologii oraz trendami na rynku e-grocery w Polsce, poparte przykładami w postaci praktycznych use case’ów i przykładów wdrożeń.
Dzień drugi wydarzenie rozpoczęty zostanie od przeglądu rozwiązań w duchu zrównoważonej produkcji i zrównoważonego rozwoju w sektorze rolno-spożywczym. Skomentowane zostaną także zrównoważone rozwiązania dla handlu w kontekście digitalizacji. Block Human in Retail oparty zostanie o tematy w zakresie doświadczeń i bezpieczeństwa klienta.
W gronie prelegentów RetailTec Congress wystąpią m.in.:
- Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK
- Prof. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
- Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
- Piotr Hołownia, Country Digital Manager, IKEA
- Simon Geisman, Retail Solution Consultant, Zebra Technologies
- Agnieszka Kubera, Products Managing Director Poland, Accenture
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji /CFO, Lidl Polska
- Łukasz Kuczkowski, Head of eCommerce Poland and East Europe, Unilever
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Igor Matus, Wiceprezes, CCC
- Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, Frisco.pl
- Marcin Dakowski, Managing Director, InPost Fresh
Eksperci porozmawiają min. o kształtowaniu doświadczeń zakupowych konsumentów w nowoczesnym handlu, bezpieczeństwie danych i zagrożeniach cyfrowych w budowaniu relacji z klientami, zmianach zakupowych konsumentów w perspektywie zmian makroekonomicznych, rynku sklepów wirtualnych, self-service w obsłudze klienta i komunikacji. Kongres zakończy analiza kwestii dotyczących pracownika, kreowania jego doświadczeń oraz budowania zaufania i lojalności.
Misją RetailTec Congress jest wspieranie polskiego handlu w podążaniu za ciągłymi zmianami, katalizowanie jego rozwoju i pomoc w wyszukiwaniu i wprowadzaniu potrzebnych innowacji na rodzimy rynek. Wydarzenia skierowane jest dla przedstawicieli sieci handlowych, e-commerce, detalistów, centrów handlowych, producentów, przedstawicieli logistyki i magazynowania, podmiotów pro-eko oraz oferujących usługi i nowoczesne technologie dla retailu.