17 sierpnia 2022 r. odbyło się zdalne posiedzenie Rady Programowej RetailTec Congress. Spotkanie miało na celu określenie ram programowych wydarzenia, które zaplanowane jest na 15-16 listopada 2022 r. w The Westin Warsaw Hotel.
Tok dyskusji oparty został o pięć obszarów tematycznych: nową rzeczywistość dla handlu będąca rezultatem zmian geopolitycznych i gospodarczych, rolę technologii i trendy w obliczu tych wyzwań, green retailing, transformacji dla łańcucha dostaw oraz human in retail. Eksperci wskazali kluczowe dla handlu następstwa zmian w gospodarce polskiej i światowej oraz prognozy w ujęciu zarządzania sieciami handlowymi, skutków inflacji, budowania polityki promocyjnej oraz spadku wartości koszyka konsumenta. Omówiono proces transformacji oraz wyzwania i zagrożenia w kontekście łańcucha dostaw i dostępności towarów. Zwrócono uwagę na trendy technologiczne w retailu w obliczu dynamicznych zmian makroekonomicznych. W agendzie kongresu pojawią się również zagadnienia dotyczące rynku e-grocery w Polsce.
Kolejnymi tematami poruszonymi w trakcie obrad Rady Programowej były najnowsze trendy w projektowania doświadczenia zakupowego klienta, wykorzystanie technologii pozwalających zrozumieć i utrzymać klienta, a także employee journey i budowania doświadczenia pracowników. Nie zabrakło wątków związanych z ekologią. Podkreślono zagadnienia takie jak m.in. zaangażowanie sieci w działania prośrodowiskowe, budowanie świadomości i zachowań proekologicznych, circular economy, zrównoważona produkcja, neutralność klimatyczna wobec transformacji.
Spotkanie w zastępstwie przewodniczących poprowadziła Agnieszka Kubera, Products Managing Director, Products Poland, Accenture.
W spotkaniu wzielii udział m.in:
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
- Krzysztof Gajewski, Członek Zarządu, E’Leclerc
- Justyna Orzeł, Sekretarz Generalna, Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska
- Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu, Answear.com
- Karolina Zajdel – Pawlak, Managing Director, Nielsen iQ
- Piotr Hołownia, Country Digital Manager, IKEA
- Henryk Orfinger, Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Irena Eris S.A.
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
- Tomasz Woźniak, Partner i CEO, Future Mind
- Michał Mikołajczyk, Prokurent, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Rekopol
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Tomasz Kuźniarski, Prezes Zarządu, Gino Rossi
- prof. Tomasz Domański, Uniwersytet Łódzki
- Łukasz Turczyński, Strategic Global Account Sales Director, inPost
Pełna agenda RetailTec Congress zostanie udostępniona wkrótce.