Agenda 2022 | RetailTec Congress

Agenda 2022

Agenda RetailTec Congress

15-16 listopada 2022

Dzień I
Dzień II

Dzień 1 – 15 listopada 2022

8:30 – 9:00 Rejestracja gości, powitalna kawa
9:00 – 9:10 Otwarcie Kongresu
9:10 – 9:30 Inauguracja i wprowadzenie do wydarzenia
  • Renata Juszkiewicz, Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress
  • Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress
9:30 – 9:45 Wystąpienie Gościa Honorowego
  • Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK

BLOK
STRATEGIE W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI

9:45 – 10:40 Kształtowanie strategii rozwoju handlu w nowej rzeczywistości Debata:
  • Dynamiczne zmiany w polskiej gospodarce i prognozy dla branży na najbliższe miesiące
  • Jak sprostać wyzwaniom otaczającej nas rzeczywistości?
  • Jak technologia pozwala sprostać obecnym wyzwaniom
  • Skutki niepewnej sytuacji gospodarczej - przewidywania i prognozy na najbliższe miesiące
  • Zarządzanie sieciami handlowymi - wyzwania i kierunki współpracy w obliczu nowej rzeczywistości (zatrudnienie, zarządzanie dostawami, zapewnienie ciągłość towaru)
  • Globalne spowolnienie e-handlu. Jak mocno inflacja uderza w e-commerce? Jak przygotować się na wyhamowanie rynku e-commerce?
  • Jak sobie radzić? - budowanie aktywnej polityki promocyjnej i rosnące koszty reklamy
  • Spadek wartości koszyka konsumenta
Prelegenci:
  • Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
  • Agnieszka Kubera, Products Managing Director Poland, Accenture
  • dr Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska
  • Henryk Orfinger, Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Irena Eris S.A.
  • Prof. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
  • Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, Iglotex
Moderator:
  • Piotr Mazurkiewicz, Dziennikarz, Rzeczpospolita
10:40 – 11:25 Handel w obliczu kryzysu energetycznego Debata
  • Ograniczenia energii i widmo zagrożenia ciągłości w funkcjonowaniu działalności
  • Handel jako infrastruktura krytyczna. Potencjalne strategie i rozwiązania technologiczne
  • Gotowość sieci handlowych i działania prewencyjne w obliczu ryzyka kryzysu
  • Rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej. Dostosowanie i optymalizacja standardów do potrzeb sieci handlowych
Prelegenci:
  • Marek Dobies, Członek Zarządu, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Dystrybutorów Niezależnych Energii Elektrycznej
  • Krzysztof Kośmider, Dyrektor Zarządzający, Accenture
  • Maciej Kowalski, Chief Executive Officer, Enefit Polska
  • Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Lewiatan Holding
  • Krzysztof Poznański, Dyrektor Zarządzający, Polska Rada Centrów Handlowych
  • Artur Zawieska, Dyrektor Techniczny, Auchan Polska
Moderator:
  • Sonia Sobczyk-Grygiel, Dziennikarka, Dziennik Gazeta Prawna
11:25 – 11:50 Przerwa kawowa

BLOK
RETAIL SUPPLY CHAIN I LOGISTYKA

11:50 – 12:00 Cyfrowy łańcuch dostaw - działania oparte o informacje otrzymywane we właściwym momencie Case:
  • Michał Kowalski, Partner, Sigfox Poland
12:00 – 12:45 Transformacja, wyzwania i zagrożenia dla łańcucha dostaw Debata:
  • Deglobalizacja łańcuchów dostaw i opracowywanie nowych strategii jego funkcjonowania
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw:
    • Dostawca jako partner handlowy
    • Jak zarządzać dostawami lokalnymi i zagranicznymi
    • Optymalizacja i transparentność procesów
    • Redukcja ryzyka i usprawnianie procesów logistycznych
  • Wyzwania związane z brakami towarów i narzędzia niezbędne do pokonywania zakłóceń w łańcuchu dostaw FMCG (wiarygodne dane, zautomatyzowana analityka)
  • Zarządzanie kategorią produktową i optymalizacja doboru asortymentu na bazie danych
  • Jak skrócić czas realizacji i odbudować przerwane łańcuchy dostaw?
  • Jak innowacje produktowe mogą pomóc w optymalizacji strategii?
  • Alternatywne opcje magazynowe i lepsza optymalizacja istniejącej powierzchni magazynowej
  • Inwestycje w zautomatyzowane magazyny i nowe technologie pakowania i wysyłki produktów
Prelegenci:
  • Grzegorz Dołęga, Kierownik Rozwoju Łańcucha Dostaw, Lotte Wedel
  • Michał Samborski, Head of Development, Panattoni
  • Mateusz Staniszewski, Prokurent, Dyrektor centrum dystrybucyjnego, Kaufland Polska
  • Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny w Europie Środkowej, Zebra Technologies
Moderator:
  • Piotr Sędziak, Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Ekspert PSME, Managing Director, Orbico Supply
12:45 – 13:00 (R)ewolucja kodowa w Retail – startujemy w nowy wymiar 2D Case:
  • Hanna Walczak, Ekspert ds. wdrożeń standardów GS1, GS1 Polska
  • Dariusz Jadczak, Menedżer ds. Retail, GS1 Polska
13:00 – 14:00 Lunch

BLOK
RETAIL TRENDS & INNOVATIONS

14:00 – 14:15 Self-scanning - droga do większej lojalności klienta oraz wzrostu sprzedaży Case:
  • Simon Geisman, Retail Industry Business Technology Consultant, Zebra Technologies
14:15 – 14:25 Pożądanie, zaspokojenie. Dopamina, serotonina. Potrzeba, natychmiast. Czyli krótko i zwięźle na temat (nie)oczywistej mocy dostaw natychmiastowych w e-commerce Case:
  • Wojciech Wiesner, CVO, co-Founder, Xpress Delivery
14:25 – 15:10 E-commerce. Wyzwania i rozwój sektora dzięki wykorzystaniu technologii Debata:
  • Kluczowe trendy technologiczne w retailu w obliczu dynamicznych zmian makroekonomicznych - budowanie nowych modeli biznesowych
  • E-commerce na żywo i social commerce - zakupy bezpośrednio w aplikacji
  • Kup teraz, zapłać w przyszłości – rozwój BNPL
  • Budowanie i wdrażanie strategii cyfrowych
  • Wyszukiwanie produktów obrazem
  • Rozwój rozszerzonej rzeczywistości i jej popularyzacja
  • Dalszy wzrost marketplace’ów
  • Potencjał same day delivery w Polsce
  • Budowaniem trafiku w e-commerc’e
  • Seamless payments
Prelegenci:
  • Piotr Hołownia, Country Digital Manager, IKEA
  • Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus
  • Marek Nowakowski, Business Development Manager, Exorigo-Upos
  • Michał Przybysz, Chief Digital Officer, E-commerce Director, Board Member, Super-Pharm
  • Ewa Starkiewicz, Head of Digital, Leroy Merlin
  • Kamil Zabadała, Country Manager - Poland, Czech Republic and Slovakia, Infobip
Moderator:
  • Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress
15:10 – 15:25 Dyrektywa OMNIBUS – promocje i wyprzedaże pod lupą
  • Jak to będzie wyglądało w praktyce
  • Zmiany odczuwalne szczególnie przez e-commerce
  • Luki prawne i dostosowanie przepisów do polskiego prawa
Case:
  • Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus
15:25 – 15:35 Innowacje AI w pricingu Case:
  • Piotr Jastrzębski, Członek Zarządu, PricingLAB
15:35 – 16:15 Trendy na rynku e-grocery w Polsce Debata:
  • Rynek e-grocery - żywność w e-commerce
  • Subskrypcyjny model sprzedaży – nie tylko w e-commerce
  • FoodTech - moda czy innowacyjne rozwiązania dla branży retail
  • Czy branża e-grocery przetrze szlaki do takiej formy sprzedaży?
  • Testowanie rynku zakupów q-commerce. Sprzedaż żywności czynnikiem wzrostu usług quick commerce
Prelegenci:
  • Marcin Dakowski, Managing Director, InPost Fresh
  • Mateusz Kowalczyk, CEO & Co-Founder, Foodsi
  • Arkadiusz Krupicz, Co-founder, Country Manager, pyszne.pl
  • Bartek Prokopowicz, Head of Q-commerce, Glovo
  • Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, Frisco.pl
Moderator:
  • Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications

Dzień 2 – 16 listopada 2022

9:00 – 9:30 Rejestracja gości, powitalna kawa
9:30 – 9:40 Otwarcie Kongresu

BLOK
GREEN RETAILING

9:40 – 9:55 Recykling zasobów w ramach gospodarki cyrkularnej – to się opłaca Case:
  • Konrad Robak, Country & Business Development Manager, TOMRA Collection Solutions
9:55 – 10:10 Moment zwrotny w branży spożywczej. O tym, jak zrównoważony rozwój pozwala budować odporność biznesu w niestabilnych czasach Raport:
  • Małgorzata Bojańczyk, Dyrektor, Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”
  • Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
10:10 – 11:00 Digitalizacja i zrównoważone rozwiązania dla handlu Debata:
  • Nowy trend w e-commerce - opłata za ślad węglowy przeznaczany na eko-projekty
  • Korzyści ekologiczne = korzyści ekonomiczne i wizerunkowe. Jak sieci angażują się w działania prośrodowiskowe?
  • Budowanie świadomości i zachowań proekologicznych
  • Świadome kupowanie – rozwój działań prośrodowiskowych w e-commerce
  • Trend re-commerce – drugie życie i handel artykułami używanymi
  • Circular economy
  • Neutralność klimatyczna wobec transformacji
  • Potencjał same day delivery w Polsce - rozwój sieci kurierów i aspekt ekologiczny jednodniowych dostaw
  • Eko-zwroty
Prelegenci:
  • Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
  • Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
  • Michał Siwek, Dyrektor Departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, BNP Paribas Bank Polska
  • Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska
Moderator:
  • Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe

BLOK
HUMAN IN RETAIL

KONSUMENT - jego doświadczenia i bezpieczeństwo

11:00 – 11:15 Trendy w płatnościach mobilnych Case:
  • Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
11:15 – 12:15 Nowoczesny handel i kształtowanie doświadczeń zakupowych konsumentów Debata:
  • Wpływ wojny na zachowania konsumentów
  • Działania pro klienckie podejmowane przez firmy w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość
  • Jak sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, które jako pierwsza generacja aktywnie poszukuje interaktywnych, unikalnych i cyfrowych usług w ramach zakupów?
  • Omnichannel i rozwijanie nowych kanałów dotarcia
  • Nowoczesne narzędzia do wygodnej obsługi płatności online w sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami
  • W jaki sposób wirtualne technologie mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych wyzwań?
  • Customer data platform, budowanie własnych kanałów komunikacji i dotarcia
  • Analiza danych handlowych jako klucz do budowania lepszych doświadczeń klientów: personifikacja ofert, budowanie zaufania, programy lojalnościowe
Prelegenci:
  • Andrzej Czarnecki, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Detalicznej, Neonet
  • Grzegorz Rogaliński, CEO, Exorigo-Upos
  • Wojciech Wieroński, Ekspert sektora handlowego, Członek Rady CIMA
  • Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
  • Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
Moderator:
  • Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
12:15 – 12:45 Przerwa kawowa
12:45 – 13:00 Jak profesjonalne narzędzia IT usprawniają procesy w przedsiębiorstwie Case study:
  • Katarzyna Karbowska, Senior Sales Engineer, SOTI
13:00 – 13:15 Data Helps Manage Disruption in Retail Case:
  • Piotr Miroszewski, Sales Director, Snowflake
13:15 – 13:30 Bezpieczeństwo danych i zagrożenia cyfrowe Case
  • Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies

PRACOWNIK - kreowanie jego doświadczeń

13:30 – 14:20 Employee journey i budowanie doświadczenia pracowników Debata:
  • Zarządzanie doświadczeniami pracowników. Employee Experience i Employer Branding
  • Skupienie się na pracowniku w perspektywie długoterminowej
  • Dążenie do rozwoju kompetencji pracownika
  • Mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem
  • Zmiana modelu transakcyjnego na model relacyjny
  • Odpowiedzialność pracodawcy
  • Usprawnianie pracy dzięki rozwiązaniom technologicznym
  • Zoptymalizowanie procesów sklepowych i planowanie czasu pracy
  • Utrzymanie pracowników i rosnąca “wojna o talenty”
Prelegenci:
  • Karolina Cikowska, Country Lead, Upwardly Global
  • Joanna Czuchnowska, Dyrektor HR, Media Markt Saturn
  • Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, Kaufland
Moderator:
  • Kinga Kurysia, Sub-Editor, Magazyn Rekruter
14:20 - 15:00 Lunch
* Prelegenci w trakcie potwierdzania
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia

Śledź nasze wydarzenie na bieżąco


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu wysyłki informacji marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora i jego partnerów (aktualną listę partnerów znajdziesz tutaj). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486.Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Administratorem danych osobowych jest MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki informacji marketingowych. Więcej