Już 23 października 2023 r. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbędzie się 5. edycja RetailTec Congress. Liderzy branży retail spotkają się, aby wyznaczyć kluczowe kierunki rozwoju polskiego sektora handlu, przeanalizować aktualne trendy oraz dokonać przeglądu najnowszych technologii dedykowanych branży.
Myślą przewodnią kongresu będzie szeroko rozumiana optymalizacja: zarówno w zakresie racjonalizacji kosztów, usprawnienia procesu doświadczenia zakupowego, jak i inwestycji w przyszłość, jaką są technologie i innowacje. Właśnie te trzy obszary tematyczne zostaną ujęte w agendzie 5. edycji RetailTec Congress. Praktycznym odniesieniem do omówionej przez prelegentów tematyki będą trzy sesje best practice sharing, obrazujące przykłady zastosowania strategii i narzędzi w praktyce.
Wydarzenie zainauguruje debata CEO na temat optymalizacji w branży retail. Kluczowi przedstawiciele rynku przedyskutują zagadnienia takie jak m.in.: rozwój branży dzięki optymalizacji, nowe modele biznesowe, wyzwania branży, optymalizacja kosztów sieci handlowych, racjonalizacja kosztów dzięki wykorzystaniu technologii oraz refleksje nad tym, jak unikać pułapek optymalizacji, jednocześnie zapewniając ciągłość biznesu i dbanie o jego rozwój. Przeanalizowane zostaną tematy związane z zwiększeniem konkurencyjności dzięki optymalizacji kosztów – zarządzaniem cenami, optymalizacją marży, zwiększeniem zysków za pomocą automatyzacji, czynnikami wpływającymi na strategię optymalizacji cen oraz różnicami między zarządzaniem cenami a optymalizacją marży.
Następnie akcent dyskusji zostanie przeniesiony na klienta oraz jego lojalność. Eksperci przedyskutują budowanie i zarządzanie relacjami z klientem w dobie cyfryzacji. Pojawią się takie wątki jak m.in.: zrozumienie potrzeb klienta, dostosowanie Consumer Experience do zmieniających się potrzeb klientów, optymalizacja klientów, czyli myślenie w kontekście inwestycji a nie kosztów, technologia w segmentacji i personalizacji klientów, budowanie poczucia bezpieczeństwa klienta w cyfrowym procesie zakupowym oraz seamless payments – rozwój płatności zaspokajający rosnące wymagania wygody i bezpieczeństwa klientów.
Prelegenci rozpatrzą zagadnienia z zakresu innowacji będących inwestycją w przyszłość sektora. Przeanalizują możliwości optymalizacji i wzrostu produktywności dzięki technologii oraz zmiany na rynku handlu dzięki technologicznym startupom. Eksperci dokonają przeglądu nowych rozwiązań, które zmieniają branżę. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak technologia wspiera wydajność operacyjną i przyczynia się do jej rozwoju, które innowacje będą miały największy wpływ na krajobraz handlu detalicznego, jak stworzyć kulturę innowacyjności w firmie oraz jakie technologie z zakresu AI, VR, Chat GPT i blockchain są wykorzystywane w polskich firmach.
Dopełnienie każdej z trzech części tematycznych stanowić będzie sesja Best practice sharing, podczas której przedstawione zostaną case studies rozwiązań zastosowanych w polskim handlu, których efektem jest optymalizacja kosztów, skuteczne budowanie lojalizacji klienta oraz zwiększenie konkurencyjności poprzez wykorzystanie innowacji.
W gronie prelegentów 5. RetailTec Congress wystąpią m.in.:
- Andrzej Grochowalski, CIO, Leroy Merlin
- Anna Krawczyk, Senior Commercial Executive, Nielsen iQ
- Marek Moczulski, Prezes Zarządu BAKALLAND w latach 2014-2019
- Jacek Palec, CEO, Frisco.pl
- Patrycja Sass-Staniszewska, President, Izba Gospodarki Elektronicznej
- Aleksandra Suchorzewska Managing Director, Technology Strategy & Advisory Accenture
- Karim Sylla, Dyrektor Analityki & Data Science, Grupa Żabka
- Konrad Synoradzki, Senior Manager, Product & Engineering, Allegro
- Dawid Szymula, Field Sales Representative, Google Cloud
- Szymon Wałach, Wiceprezes Zarządu, InPost
- Wojciech Wieroński, Group CFO, Członek Zarządu, OTCF
- Janusz Włodarczyk, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Lidl
- Kinga Wyganowska, Starszy specjalista ds. obsługi klienta, RELEX Solutions
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
Misją RetailTec Congress jest wspieranie polskiego handlu w podążaniu za ciągłymi zmianami, katalizowanie jego rozwoju i pomoc w wyszukiwaniu i wprowadzaniu potrzebnych innowacji na rodzimy rynek. Wydarzenia skierowane jest dla przedstawicieli sieci handlowych, e-commerce, detalistów, centrów handlowych, producentów, przedstawicieli logistyki i magazynowania, podmiotów pro-eko oraz oferujących usługi i nowoczesne technologie dla retailu.
Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe. Więcej na www.mmcpolska.pl.