7. RetailTec Congress – technologie, klient i zielona transformacja jako czynniki redefiniujące handel - RetailTec Congress

7. RetailTec Congress – technologie, klient i zielona transformacja jako czynniki redefiniujące handel

 

Już 13 października 2025 r. w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 7. edycja RetailTec Congress – prestiżowe spotkanie liderów branży retail, producentów oraz firm technologicznych, podczas którego uczestnicy przeanalizują najważniejsze wyzwania stojące przed sektorem handlu w niestabilnym świecie.

 

Pierwsze panele skoncentrują się na strategiach budowania pozycji w branży i adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku, a także na roli cyfryzacji w przyszłości handlu i dystrybucji. Eksperci oraz przedstawiciele sieci handlowych, firm produkcyjnych i technologicznych – podejmą dyskusję o konsekwencjach geopolityki, regulacji i ekspansji globalnych platform na rodzimy rynek.

 

Kolejne sesje będą analizować relację technologii i człowieka w retailu. W debacie oksfordzkiej z udziałem przedstawicieli m.in. IKEA, T-Mobile, PepsiCo, McDonald’s czy RTV EURO AGD ścierać się będą dwa stanowiska: czy przewagę daje innowacja i automatyzacja, czy raczej empatia i kontakt z klientem. 

 

Poruszone zostaną również kwestie rozwoju agentic commerce, strategii AI w e-commerce oraz nowych źródeł trafficu redefiniujących modele dotarcia do konsumenta. Dużą wagę kongres poświęci także logistyce 4.0, automatyzacji procesów i wykorzystaniu danych jako przewagi konkurencyjnej. Eksperci z sieci handlowych wskażą, jak ograniczać koszty dostaw i podnosić odporność łańcuchów dostaw na kryzysy.

 

Silnym akcentem wydarzenia będzie blok „Kierunek: zielona transformacja”, w ramach którego uczestnicy omówią rolę ESG w budowaniu konkurencyjności i ciągłości biznesu. Dyskusje skupią się na tym, jak priorytetyzować transformację – od energii, przez logistykę, po opakowania – oraz jak wykorzystać technologie do realnej redukcji kosztów i optymalizacji procesów. 

 

Uczestnicy skierują swoją uwagę na system kaucyjny, którego start w 2025 roku oznacza jedną z największych transformacji dla sektora handlowego w Polsce. Eksperci z Grupy Eurocash, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Kaucja.pl poddadzą analizie przygotowania rynku do wdrożenia nowych obowiązków, rolę producentów i sprzedawców w gospodarce obiegu zamkniętego oraz technologiczne aspekty usprawnienia procesu zwrotu opakowań.

 

Popołudniowa część kongresu skoncentruje się na kliencie i redefinicji procesu zakupowego. Uczestnicy poznają finansowe fundamenty Pokolenia Z oraz dowiedzą się, w jaki sposób technologie AI, sensoryka i social commerce zmieniają doświadczenia współczesnych konsumentów. Tematem finałowych debat będzie rola formatów sklepu przyszłości jako hybryd przestrzeni zakupowej, showroomu i miejsca usług społecznych.

 

RetailTec Congress to forum, które nie tylko diagnozuje wyzwania, ale także wyznacza kierunki rozwoju sektora handlowego w Polsce i Europie. Najważniejsze dyskusje dotyczyć będą tego, jak technologie cyfrowe, sztuczna inteligencja, zielona transformacja i nowe modele konsumenckie mogą wspólnie kształtować handel przyszłości – stabilny, konkurencyjny i bliższy klientowi.

 

Wśród prelegentów 7. RetailTec Congress udział wezmą m.in.:

 

  • Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i digital, IKEA Retail Polska
  • Kamil Chudziński, Head of Digital Transformation Poland, PepsiCo Poland
  • Mirosław Drab, Dyrektor Marketplace, Empik.com
  • dr Andrzej Gantner, Wiceprezes i dyrektor generalny, Polska Federacja Producentów Żywności
  • Grażyna Piotrowska-Oliwa, Member of the Board of Directors, Pepco Group
  • Igor Zacharjasz, Head of Digital & Innovation CEE, Visa
  • Krzysztof Zieliński, CISO, RTV EURO AGD
  • Anna Gorączka, ESG & Sustainability Group Manager, Allegro 
  • Radhika Gupta, Country Commercial Manager, IKEA Retail
  • Paulina Kaczmarek, Head Of Sustainability, Żywiec Zdrój Grupa Danone w Polsce
  • Urszula Kruczek, Enterprise Sales Director, T-Mobile
  • Piotr Okurowski, Prezes Zarządu, Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny S.A.

 

Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

 

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.

Śledź nasze wydarzenie na bieżąco


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu wysyłki informacji marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora i jego partnerów (aktualną listę partnerów znajdziesz tutaj). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486.Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Administratorem danych osobowych jest MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki informacji marketingowych. Więcej