Agenda poprzedniej edycji RetailTec Congress
31 MAJA – 1 CZERWCA 2021, 100% ONLINE
Dzień I
Dzień II
Dzień 1 – 31 maja 2021
9:00 – 9:20
Otwarcie Kongresu
- Renata Juszkiewicz, Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress; Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
- Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress; Country Leader, SAS
9:20 – 9:30
Wystąpienie Gościa Honorowego
Polski sektor handlu po pandemii - stan obecny oraz perspektywy i kierunki rozwoju
- Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
9:30 – 9:40
Wystąpienie Gościa Honorowego
- Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
9:40 – 10:00
The Value of Analytics on Your Journey to Digitise Retail
Keynote speech
- Patrick Dittli, Director Business Development, SAS Canada
- Andrew Fowkes, Head of Retail Centre of Excellence, Retail Solutions Director, SAS UK
BLOK 1. RETAIL LANDSCAPE PO COVID19 - SZEROKIE SPOJRZENIE
10:00 – 11:00
Odbudowa gospodarki, strategiczne kierunki rozwoju sektora handlowego
Debata:
- Nie będzie powrotu do normalności, będzie nowa normalność - jak się do niej przygotować i jak sobie radzić w trakcie pandemii?
- Długofalowe skutki pandemii. Pandemia i wielomiesięczny lockdown (ograniczenia działalności handlowej) – ich wpływ na kondycję retailerów.
- Widmo kryzysu gospodarczego – jak się na niego przygotować? Prognoza na najbliższe miesiące, makrotrendy
- Plan odbudowy Europy Next Generation UE oraz działania państwa wobec branży handlowej – strategia polityczna
- Jakich działań organów państwa oczekują sieci handlowe, aby skuteczniej przeciwdziałać skutkom pandemii?
- Akceleracja wyzwań dla handlu czynnikiem akceleracji tempa zmian – nowe rozwiązania i technologie. Jak technologia pozwoliła sprostać nowym wyzwaniom?
- Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
- Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska
- Michał Nowaczyk, CFO, Lidl Polska
- Daniel Rogiński, Wiceprezes, Drogerie Natura
- Anita Ryng, Dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail Poland
- Tomasz Trzósło, Prezes Zarządu, EPP Poland
- Karol Tokarczyk, Analityk, Polityka Insight
BLOK 2. (POST)PANDEMICZNY KLIENT
11:00 – 11:15
Retail Trends 2021
- Maria Mazzone, Managing Director Innovation, Accenture
11:15 – 12:15
Badanie zmian w zachowaniu konsumentów i wpływu na nawyki zakupowe
Debata:
- Consumer state of mind - psychologia klienta w czasie pandemii
- Zmiany kierunku preferencji konsumenckich. Czy klient będzie chciał wrócić do kanału tradycyjnego czy pozostanie online?
- Zmiany w priorytetach, łańcuchu wartości i oczekiwaniach wobec retailerów:
- zdrowie najważniejsze
- bezpieczeństwo osobiste
- łatwość i bezpieczeństwo zakupów
- intuicyjność i kontekstowość e-sklepu
- ekspresowa i darmowa dostawa
- czynnik ludzki – kontakt z człowiekiem, a nie botem
- nowości i ułatwienia w zakupach pozwalające na przede wszystkim pozytywne doświadczenia zakupowe
- Większa wrażliwość cenowa konsumentów i ich malejąca siła nabywcza
- Patriotyzm konsumencki – okazywanie solidarności w ramach lokalnych ekosystemów
- Krzysztof Bajołek, Founder/CEO, Answear.com
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
- Rafał Reif, Head of Fashion & Retail Poland, Director, Accenture
- Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
- Marek Złakowski, Dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji, Jeronimo Martins Polska S.A.
- Marcin Langowski, Managing Director Dealz CEE, Board Member Pepco Poland, Pepco Group
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, VFP Communications, miesięcznik Handel, portal handelextra.pl
12:15 – 12:45
Let’s Network!
Onlinowa sesja networkingowa – nowe ciekawe doświadczenie zapewniające efektywne dyskusje i nawiązywanie relacji biznesowych na platformie
- losowy networking łączący uczestników na 3 minutowe rozmowy
- możliwość zadawania pytań i komentowania w czasie rzeczywistym
- możliwość nawiązywania relacji na prywatnych czatach/videoczatach i pokojach
- obecność w strefie Partnerów wydarzenia
12:45 – 13:45
Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów
12:45 – 13:00 Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów, analiza zmian wprowadzonych na rynek jako dopasowanie do nowej rzeczywistości
- Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen
- Krzysztof Kręcikij, Enterprise Sales Director, Salesforce
- Adam Bębenek, Salesforce Certified Application & System Architect, Senior Manager, Accenture
- Maciej Szelerski, Salesforce Delivery Manager, Żabka Polska
- Dariusz Jańczuk, Principal Business Solution Manager, SAS Poland
BLOK 3. KLIMATOCENTRYM – DRUGA ZIELONA FALA
13:45 – 14:45
Główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050
Debata:
- Zmiana paradygmatu i redefinicja wzrostu w odpowiedzi na zmiany ekonomiczne, polityczne i oczekiwania konsumentów
- Zielony konsumpcjonizm
- Zielone inicjatywy producentów - coraz większa liczba ekologicznych produktów na półkach sklepowych, ekologiczne opakowania jako standard oraz ślad węglowy jako czynnik zmiany paradygmatu wzrostu
- Czy da się osiągnąć sukces w retailu z poszanowaniem środowiska naturalnego mimo zwiększającego się wolumenu sprzedaży?
- Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
- Maciej Lasoń, Head Of Communication East Europe, Board Member, Unilever
- Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Jeronimo Martins Polska
- Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, Bank BNP Paribas
- Bartłomiej Wojdyło, Deputy Sustainability Director, CANPACK
- Łukasz Grass, Dziennikarz, Autor książek
14:45 – 15:00 Thinking about the Planet in the market
Use case
- Matthew Jipps, Director of Strategy and Planning, Kompania Piwowarska
15:00 – 15:15 Proekologiczne rozwiązania w handlu za szczególnym uwzględnieniem zarządzania odpadami
Use case
- Tadeusz Plewa, Head of Technical Operations, Makro Polska
Dzień 2 – 1 czerwca 2021
BLOK 4. THE FUTURE IS PHYGITAL – NOWY WYMIAR DOŚWIADCZENIA ZAKUPOWEGO
9:00 – 9:15
Wprowadzenie do debaty
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa
9:15 – 10:15
Gwałtowny rozwój e-commerce i nowoczesnych systemów płatności
Debata:
- Nowe multi-formaty: mobile-commerce, social-commerce, gaming-commerce, video-commerce, voice-commerce, e-komercjalizacja wydarzeń
- E-commerce finance – innowacje w płatnościach online, najpopularniejsze metody płatności bezgotówkowych
- E-commerce w pogoni za klientem – w jaki sposób dziś pozyskuje i zatrzymuje się klientów?
- Wyzwania omnichannel w kontekście dwucyfrowego wzrostu rynku e-commerce - konieczna dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz strategie wzmocnienia pozycji online (strategia omnichannel ery post-covid)
- Dagmara Brzezińska, Commercial Category Management Director, Allegro
- Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen
- Łukasz Dwulit, ex-Head of Global Expansion, Central Europe & Israel w AliExpress
- Jakub Gierszyński, E-commerce Director Poland and Czech Republic, Sephora Polska
- Sebastian Szmigielski, Client Partner, Facebook
- Rafał Zakrzewski, CEO, Digitree Group
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa
10:15 – 11:00
Nowy model tradycyjnych sklepów – omnichannel strategy
Debata:
- Redefinicja roli powierzchni handlowych (sklep/showroom/punkt odbioru/punkt obsługi)
- Wieloformatowość oraz ewolucja formatów, model hybrydowy tradycyjnych sklepów
- Jak odbudować odwiedzalność tradycyjnych sklepów po lockdownie?
- Przykłady partnerstw strategicznych jako sposoby na wyjście z kryzysu i wzrost zwinności organizacji
- Jan Kisielewski, Head of Foresight, Żabka Polska
- Maciej Siedlewski, Omnichannel Lead, VOX Detal
- Anna Szczygielska, General Manager Poland, Viafintech
- Wojciech Wieroński, Managing Director Finance, Media-Saturn Holding Polska
- Andrzej Gantner, Wiceprezes Zarządu/Dyrektor Generalny/Redaktor Naczelny Food Lex
11:00 - 11:15
Customer checkout 2030: sprzedaż, finansowanie i narzędzia ich wsparcia pod rządami rozporządzeń DSA, DMA, AI Act:
- równowaga i przejrzystość
- zasady konkurencji w obszarze data
- open data
- dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus
BLOK 5. LOGISTYKA KRWIOOBIEGIEM HANDLU ORAZ ELEMENTEM BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
11:15 - 11:35
Consumer first – czyli jak dostosować nowoczesną logistykę e-commerce do oczekiwań konsumentów
- Łukasz Turczyński, Global Accounts & SME Market Sales Director, inPost
- Artur Zbroja, Head of Carrier Management, Allegro
- Maciej Pograniczny, CEO, XGSM
11:35 – 12:50
Last mile logistics – kluczowe z punktu widzenia klienta
Debata:
- Ewolucja łańcucha dostaw w świetle pandemii
- Inteligentny łańcuch dostaw - logistyka napędzana technologiami, która poprawia sprawność operacyjną, to krwioobieg sprawnie działającego omnichannel i klucz do zadowolenia klienta w kanale online
- Oczekiwania klientów wobec branży KEP:
- optymalizacja tzw. ostatniej mili: maksymalne skrócenie czasu dostarczenia produktu klientowi do domu/paczkomatu/punktu odbioru
- Same Day Delivery, dostawa w 60 minut
- precyzja dostaw z tzw. ETA (estimated time of arrival), czyli przewidywane i realizowane okna dostaw o niedużej rozpiętości, dzięki którym zamawiający dokładnie wie, kiedy może się spodziewać swojej przesyłki
- działania proekologiczne, uwzględniające cały proces logistyczny – opakowania, środki transportu (czy programy emisyjnych, jako kompensacja emisji CO2)
- Najnowsze rozwiązania logistyczne:
- automatyzacja i robotyzacja - maszyny pakujące, shipping automation
- systemy monitorujące stany magazynowe w czasie rzeczywistym
- inteligentne (smart) magazyny - czy kiedyś zgasimy światło?
- regionalizacja centrów dystrybucyjnych jako adaptacja do zmieniających się potrzeb rynku
- ekomagazyny
- Reverse logistics – nowe wyzwanie
- Przemysław Bryk, Dyrektor Centrum Dystrybucyjnego sieci Biedronka, Jeronimo Martins Polska
- dr Marta Kapała, Strategy & Marketing Manager, CEE Region, Honeywell
- Pior Kondraciuk, Prezes Zarządu, polskikoszyk.pl
- Maciej Pograniczny, CEO, XGSM
- Magdalena Rempuszewska, Advisory Business Solutions Manager, SAS Poland
- Michał Samborski, Head of Development, Panattoni Europe
- Łukasz Turczyński, Global Accounts & SME Market Sales Director, inPost
- Artur Zbroja, Head of Carrier Management, Allegro
- Damian Kołata, Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Ekspert PSME, E-Commerce Operations Director Poland / Eastern Europe FIEGE
12:50 – 13:10
Let’s Network!
Onlinowa sesja networkingowa – nowe ciekawe doświadczenie zapewniające efektywne dyskusje i nawiązywanie relacji biznesowych na platformie
- losowy networking łączący uczestników na 3 minutowe rozmowy
- możliwość zadawania pytań i komentowania w czasie rzeczywistym
- możliwość nawiązywania relacji na prywatnych czatach/videoczatach i pokojach
- obecność w strefie Partnerów wydarzenia
BLOK 6. SESJA USE CASÓW TECHNOLOGICZNYCH
13:10 – 14:20 Sesja use casów technologicznych
- 13:10 – 13:20 VOXBOX jako element omnichannel w ekosystemie VOX
- Maciej Siedlewski, Omnichannel Lead, VOX Detal
- 13:20 – 13:30 We are #FUTURESHAPER – nowoczesne technologie Honeywell dla branży retail i logistyki
- dr Marta Kapała, Strategy & Marketing Manager, CEE Region, Honeywell
- 13:30 – 13:40 Full Dropshipping - ewolucja modelu Dropshipping z korzyścią dla klientów końcowych, a wzrost jakości branży e-commerce
- Grzegorz Ciupek, CEO, ECAT e-Commerce Automation
- 13:40 – 13:50 O czym myślą liderzy Retailu B2B i dlaczego jest to chmura?
- Kamil Smuga, CIO, VP, Limitless Technologies
- 13:50 – 14:00 Addressing Data Management Challenges in Retail
- Arthur Dell, Technology Sales Director, International Emerging Region, Veritas Technologies LLC
- 14:00 – 14:10 Advantech – globalny dostawca innowacyjnych technologii
- Alicja Strzemieczna, Regional Sales Manager CEE, Advantech
- 14:10 – 14:20 Konwertuj opinie klientów online w większą sprzedaż offline
- Marika Rybarczyk, Managing Director, Redlink
- Miłosz Wójcik, CEO, Center.ai
BLOK 7. FUTURE OF RETAIL
14:20 – 15:00
Jak kształtuje się przyszłość handlu – prognostyczne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu
- Jak będzie wyglądała rzeczywistość handlowa za 3-5 lat?
- RetailTec – przyszłość technologii w ekosystemie retailowym
- Maxim Makarov, Strategy Director, Magnit
- Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
- Akshay Saraf, Senior Manager, Data Labs, Landmark Group
* udział w trakcie potwierdzania
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany daty i miejsca wydarzenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności wystąpień do momentu finalnego ułożenia agendy wydarzenia
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności wystąpień do momentu finalnego ułożenia agendy wydarzenia