6. RetailTec Congress odbędzie się 29 października w hotelu The Westin Warsaw, podczas którego eksperci z branży będą dyskutować o najważniejszych zagadnieniach dotyczących handlu. Rada Programowa opracowała agendę, która przeprowadzi uczestników kongresu przez najbardziej aktualne wyzwania w dziedzinie retailu.
Kongres rozpocznie się wystąpieniem współprzewodniczących Rady Programowej Agnieszki Kubery, Prezeska Zarządu, Accenture Poland oraz Renaty Juszkiewicz, Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce i przemówieniem gościa specjalnego.
Pierwszy blok zatytułowany THE AGE OF TECH – STRATEGIE ROZWOJU NOWOCZESNEGO HANDLU rozpocznie się dyskusją na temat wyzwań i możliwości, jakie niesie ze sobą cyfrowa transformacja w branży retail. Uczestnicy zastanowią się, czy inwestycje w technologie są nadal opłacalne, gdzie spodziewać się kolejnego przełomu oraz jak automatyzacja i robotyzacja mogą wzmocnić pozycję firm na rynku, przynosząc mierzalne efekty biznesowe.
W pierwszej części tego bloku – Handel na miarę ery cyfrowej, omówione zostaną kluczowe innowacje i strategie kształtujące nowoczesny handel. Druga połowa, Rynek x-commerce, czyli co zasila e-handel?, skupi się na transformacji handlu w kierunku online, omawiając technologie wspierające rozwój x-commerce, integrację kanałów sprzedaży oraz wyzwania związane z bezpieczeństwem danych i analityki predykcyjnej.
Po przerwie odbędzie się blok ZROZUMIENIE KLIENTA W ERZE CYFROWEJ, który będzie poruszał kwestie digital marketingu, personalizacji ofert oraz wpływie nowych technologii i młodych pokoleń konsumentów na innowacje w handlu. Uczestnicy poruszą między innymi temat zarządzania danymi w celu tworzenia efektywnych modeli biznesowych oraz zastosowania informacji w czasie rzeczywistym do opracowywania skutecznych strategii rynkowych.
Kolejna część kongresu, czyli ZIELONE PRAKTYKI HANDLU I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO odpowie na pytania dotyczące wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce, roli zrównoważonego rozwoju w handlu, z naciskiem na odpowiedzialność środowiskową w całym łańcuchu wartości oraz technologii wspierających minimalizację negatywnego wpływu na środowisko.
Wydarzenie zamknie blok #ARTIFICIAL INTELLIGENCE POD KONTROLĄ, który skupi się na roli generatywnej sztucznej inteligencji w handlu, jej obecnym wpływie na procesy innowacyjne oraz debatą nad zasadnością i priorytetyzacją jej wdrożeń. Prelegenci będą rozmawiać na temat wartości danych w ekosystemie handlowym oraz przyszłości rozwoju technologicznego, w tym poruszą kwestie rozwiązań chmurowych i technologii przeciwdziałających oszustwom generowanym przez AI.
Podczas kongresu RetailTec odbędą się warsztaty poświęcone zrównoważonemu rozwojowi i efektywności w handlu detalicznym oraz optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw w branży CPG. Warsztaty przeznaczone dla grupy retailerów skupią się na nowoczesnych strategiach zarządzania produktami, emisjami i łańcuchem dostaw, ucząc m.in. automatycznego raportowania emisji CO2 oraz minimalizacji strat świeżych produktów. Natomiast warsztaty skierowane dla branży CPG skoncentrują się na optymalizacji planowania i zarządzania łańcuchem dostaw w branży, oferując wiedzę na temat prognozowania popytu i synchronizacji planowania produkcji z zamówieniami w celu zwiększenia efektywności i zyskowności.
Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menedżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.