Agenda RetailTec Congress
15-16 listopada 2022
Dzień I
Dzień II
Dzień 1 – 15 listopada 2022
8:30 – 9:00
Rejestracja gości, powitalna kawa
9:00 – 9:10
Otwarcie Kongresu
9:10 – 9:30
Inauguracja i wprowadzenie do wydarzenia
- Renata Juszkiewicz, Współprzewodnicząca Rady Programowej RetailTec Congress
- Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress
9:30 – 9:45
Wystąpienie Gościa Honorowego
- Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK
BLOK
STRATEGIE W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI
9:45 – 10:40
Kształtowanie strategii rozwoju handlu w nowej rzeczywistości
Debata:
- Dynamiczne zmiany w polskiej gospodarce i prognozy dla branży na najbliższe miesiące
- Jak sprostać wyzwaniom otaczającej nas rzeczywistości?
- Jak technologia pozwala sprostać obecnym wyzwaniom
- Skutki niepewnej sytuacji gospodarczej - przewidywania i prognozy na najbliższe miesiące
- Zarządzanie sieciami handlowymi - wyzwania i kierunki współpracy w obliczu nowej rzeczywistości (zatrudnienie, zarządzanie dostawami, zapewnienie ciągłość towaru)
- Globalne spowolnienie e-handlu. Jak mocno inflacja uderza w e-commerce? Jak przygotować się na wyhamowanie rynku e-commerce?
- Jak sobie radzić? - budowanie aktywnej polityki promocyjnej i rosnące koszty reklamy
- Spadek wartości koszyka konsumenta
- Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
- Agnieszka Kubera, Products Managing Director Poland, Accenture
- dr Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska
- Henryk Orfinger, Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Irena Eris S.A.
- Prof. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
- Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, Iglotex
- Piotr Mazurkiewicz, Dziennikarz, Rzeczpospolita
10:40 – 11:25
Handel w obliczu kryzysu energetycznego
Debata
- Ograniczenia energii i widmo zagrożenia ciągłości w funkcjonowaniu działalności
- Handel jako infrastruktura krytyczna. Potencjalne strategie i rozwiązania technologiczne
- Gotowość sieci handlowych i działania prewencyjne w obliczu ryzyka kryzysu
- Rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej. Dostosowanie i optymalizacja standardów do potrzeb sieci handlowych
- Marek Dobies, Członek Zarządu, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Dystrybutorów Niezależnych Energii Elektrycznej
- Krzysztof Kośmider, Dyrektor Zarządzający, Accenture
- Maciej Kowalski, Chief Executive Officer, Enefit Polska
- Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Lewiatan Holding
- Krzysztof Poznański, Dyrektor Zarządzający, Polska Rada Centrów Handlowych
- Artur Zawieska, Dyrektor Techniczny, Auchan Polska
- Sonia Sobczyk-Grygiel, Dziennikarka, Dziennik Gazeta Prawna
11:25 – 11:50
Przerwa kawowa
BLOK
RETAIL SUPPLY CHAIN I LOGISTYKA
11:50 – 12:00
Cyfrowy łańcuch dostaw - działania oparte o informacje otrzymywane we właściwym momencie
Case:
- Michał Kowalski, Partner, Sigfox Poland
12:00 – 12:45
Transformacja, wyzwania i zagrożenia dla łańcucha dostaw
Debata:
- Deglobalizacja łańcuchów dostaw i opracowywanie nowych strategii jego funkcjonowania
- Zarządzanie łańcuchem dostaw:
- Dostawca jako partner handlowy
- Jak zarządzać dostawami lokalnymi i zagranicznymi
- Optymalizacja i transparentność procesów
- Redukcja ryzyka i usprawnianie procesów logistycznych
- Wyzwania związane z brakami towarów i narzędzia niezbędne do pokonywania zakłóceń w łańcuchu dostaw FMCG (wiarygodne dane, zautomatyzowana analityka)
- Zarządzanie kategorią produktową i optymalizacja doboru asortymentu na bazie danych
- Jak skrócić czas realizacji i odbudować przerwane łańcuchy dostaw?
- Jak innowacje produktowe mogą pomóc w optymalizacji strategii?
- Alternatywne opcje magazynowe i lepsza optymalizacja istniejącej powierzchni magazynowej
- Inwestycje w zautomatyzowane magazyny i nowe technologie pakowania i wysyłki produktów
- Grzegorz Dołęga, Kierownik Rozwoju Łańcucha Dostaw, Lotte Wedel
- Michał Samborski, Head of Development, Panattoni
- Mateusz Staniszewski, Prokurent, Dyrektor centrum dystrybucyjnego, Kaufland Polska
- Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny w Europie Środkowej, Zebra Technologies
- Piotr Sędziak, Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Ekspert PSME, Managing Director, Orbico Supply
12:45 – 13:00
(R)ewolucja kodowa w Retail – startujemy w nowy wymiar 2D
Case:
- Hanna Walczak, Ekspert ds. wdrożeń standardów GS1, GS1 Polska
- Dariusz Jadczak, Menedżer ds. Retail, GS1 Polska
13:00 – 14:00
Lunch
BLOK
RETAIL TRENDS & INNOVATIONS
14:00 – 14:15
Self-scanning - droga do większej lojalności klienta oraz wzrostu sprzedaży
Case:
- Simon Geisman, Retail Industry Business Technology Consultant, Zebra Technologies
14:15 – 14:25
Pożądanie, zaspokojenie. Dopamina, serotonina. Potrzeba, natychmiast. Czyli krótko i zwięźle na temat (nie)oczywistej mocy dostaw natychmiastowych w e-commerce
Case:
- Wojciech Wiesner, CVO, co-Founder, Xpress Delivery
14:25 – 15:10
E-commerce. Wyzwania i rozwój sektora dzięki wykorzystaniu technologii
Debata:
- Kluczowe trendy technologiczne w retailu w obliczu dynamicznych zmian makroekonomicznych - budowanie nowych modeli biznesowych
- E-commerce na żywo i social commerce - zakupy bezpośrednio w aplikacji
- Kup teraz, zapłać w przyszłości – rozwój BNPL
- Budowanie i wdrażanie strategii cyfrowych
- Wyszukiwanie produktów obrazem
- Rozwój rozszerzonej rzeczywistości i jej popularyzacja
- Dalszy wzrost marketplace’ów
- Potencjał same day delivery w Polsce
- Budowaniem trafiku w e-commerc’e
- Seamless payments
- Piotr Hołownia, Country Digital Manager, IKEA
- Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus
- Marek Nowakowski, Business Development Manager, Exorigo-Upos
- Michał Przybysz, Chief Digital Officer, E-commerce Director, Board Member, Super-Pharm
- Ewa Starkiewicz, Head of Digital, Leroy Merlin
- Kamil Zabadała, Country Manager - Poland, Czech Republic and Slovakia, Infobip
- Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress
15:10 – 15:25
Dyrektywa OMNIBUS – promocje i wyprzedaże pod lupą
- Jak to będzie wyglądało w praktyce
- Zmiany odczuwalne szczególnie przez e-commerce
- Luki prawne i dostosowanie przepisów do polskiego prawa
- Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal Korus
15:25 – 15:35
Innowacje AI w pricingu
Case:
- Piotr Jastrzębski, Członek Zarządu, PricingLAB
15:35 – 16:15
Trendy na rynku e-grocery w Polsce
Debata:
- Rynek e-grocery - żywność w e-commerce
- Subskrypcyjny model sprzedaży – nie tylko w e-commerce
- FoodTech - moda czy innowacyjne rozwiązania dla branży retail
- Czy branża e-grocery przetrze szlaki do takiej formy sprzedaży?
- Testowanie rynku zakupów q-commerce. Sprzedaż żywności czynnikiem wzrostu usług quick commerce
- Marcin Dakowski, Managing Director, InPost Fresh
- Mateusz Kowalczyk, CEO & Co-Founder, Foodsi
- Arkadiusz Krupicz, Co-founder, Country Manager, pyszne.pl
- Bartek Prokopowicz, Head of Q-commerce, Glovo
- Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, Frisco.pl
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
Dzień 2 – 16 listopada 2022
9:00 – 9:30
Rejestracja gości, powitalna kawa
9:30 – 9:40
Otwarcie Kongresu
BLOK
GREEN RETAILING
9:40 – 9:55
Recykling zasobów w ramach gospodarki cyrkularnej – to się opłaca
Case:
- Konrad Robak, Country & Business Development Manager, TOMRA Collection Solutions
9:55 – 10:10
Moment zwrotny w branży spożywczej. O tym, jak zrównoważony rozwój pozwala budować odporność biznesu w niestabilnych czasach
Raport:
- Małgorzata Bojańczyk, Dyrektor, Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”
- Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
10:10 – 11:00
Digitalizacja i zrównoważone rozwiązania dla handlu
Debata:
- Nowy trend w e-commerce - opłata za ślad węglowy przeznaczany na eko-projekty
- Korzyści ekologiczne = korzyści ekonomiczne i wizerunkowe. Jak sieci angażują się w działania prośrodowiskowe?
- Budowanie świadomości i zachowań proekologicznych
- Świadome kupowanie – rozwój działań prośrodowiskowych w e-commerce
- Trend re-commerce – drugie życie i handel artykułami używanymi
- Circular economy
- Neutralność klimatyczna wobec transformacji
- Potencjał same day delivery w Polsce - rozwój sieci kurierów i aspekt ekologiczny jednodniowych dostaw
- Eko-zwroty
- Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec
- Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska
- Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
BLOK
HUMAN IN RETAIL
KONSUMENT - jego doświadczenia i bezpieczeństwo
11:00 – 11:15
Trendy w płatnościach mobilnych
Case:
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
11:15 – 12:15
Nowoczesny handel i kształtowanie doświadczeń zakupowych konsumentów
Debata:
- Wpływ wojny na zachowania konsumentów
- Działania pro klienckie podejmowane przez firmy w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość
- Jak sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, które jako pierwsza generacja aktywnie poszukuje interaktywnych, unikalnych i cyfrowych usług w ramach zakupów?
- Omnichannel i rozwijanie nowych kanałów dotarcia
- Nowoczesne narzędzia do wygodnej obsługi płatności online w sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami
- W jaki sposób wirtualne technologie mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych wyzwań?
- Customer data platform, budowanie własnych kanałów komunikacji i dotarcia
- Analiza danych handlowych jako klucz do budowania lepszych doświadczeń klientów: personifikacja ofert, budowanie zaufania, programy lojalnościowe
- Andrzej Czarnecki, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Detalicznej, Neonet
- Grzegorz Rogaliński, CEO, Exorigo-Upos
- Wojciech Wieroński, Ekspert sektora handlowego, Członek Rady CIMA
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jeronimo Martins Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu "Handel",portal handelextra.pl, VFP Communications
12:15 – 12:45
Przerwa kawowa
12:45 – 13:00
Jak profesjonalne narzędzia IT usprawniają procesy w przedsiębiorstwie
Case study:
- Katarzyna Karbowska, Senior Sales Engineer, SOTI
13:00 – 13:15
Data Helps Manage Disruption in Retail
Case:
- Piotr Miroszewski, Sales Director, Snowflake
13:15 – 13:30
Bezpieczeństwo danych i zagrożenia cyfrowe
Case
- Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies
PRACOWNIK - kreowanie jego doświadczeń
13:30 – 14:20
Employee journey i budowanie doświadczenia pracowników
Debata:
- Zarządzanie doświadczeniami pracowników. Employee Experience i Employer Branding
- Skupienie się na pracowniku w perspektywie długoterminowej
- Dążenie do rozwoju kompetencji pracownika
- Mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem
- Zmiana modelu transakcyjnego na model relacyjny
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Usprawnianie pracy dzięki rozwiązaniom technologicznym
- Zoptymalizowanie procesów sklepowych i planowanie czasu pracy
- Utrzymanie pracowników i rosnąca “wojna o talenty”
- Karolina Cikowska, Country Lead, Upwardly Global
- Joanna Czuchnowska, Dyrektor HR, Media Markt Saturn
- Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, Kaufland
- Kinga Kurysia, Sub-Editor, Magazyn Rekruter
14:20 - 15:00
Lunch
* Prelegenci w trakcie potwierdzania
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia