Człowiek czy maszyna? O czym dyskutowano podczas 7. RetailTec Congress  - RetailTec Congress

Człowiek czy maszyna? O czym dyskutowano podczas 7. RetailTec Congress 


13 października 2025 roku w The Westin Warsaw Hotel odbył się
7. RetailTec Congress, jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży handlowej w Polsce. Kongres otworzyły przewodniczące Rady Programowej – Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, i Wiceprezydent EuroCommerce, oraz Agnieszka Kubera, Prezeska Accenture Polska, które wprowadziły uczestników w tematykę współczesnego handlu.


Pierwsze wystąpienia i debaty pozwoliły ekspertom zastanowić się, jak budować trwałą przewagę w handlu, odnaleźć własną niszę i tworzyć model biznesowy, który przetrwa w niestabilnym świecie. Prelegenci podkreślali znaczenie strategicznego planowania, elastyczności i inwestycji w rozwój, wskazując, że sukces wymaga nie tylko zdolności reagowania na zmiany, ale też konsekwentnej budowy wartości biznesowej w dłuższym horyzoncie czasowym.

 

„Wyróżnikiem handlu są niezwykle dynamiczne transformacje.

Dziś nie możemy już mówić o handlu tradycyjnym i cyfrowym jako o dwóch odrębnych światach.

Mówimy o jednym, zintegrowanym ekosystemie, w którym granice między kanałami zacierają się,

a dane, technologie i relacje z klientem tworzą wspólnie nową jakość.”

 

Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu POHiD i Wiceprezydent EuroCommerce

 

 

W dalszej części dnia uczestnicy przyglądali się roli cyfryzacji w handlu i dystrybucji. Debaty, w tym oxfordzka, pokazały, że choć automatyzacja i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę, to wciąż przewaga tkwi w człowieku – w empatii, relacjach z klientem i zdolności interpretowania potrzeb konsumentów. Dyskusje z przedstawicielami IKEA, T-Mobile i PepsiCo Polska pokazały, jak technologie cyfrowe mogą wspierać sprzedaż, a jednocześnie jak ważne jest zachowanie równowagi między innowacją a doświadczeniem klienta.

 

Kolejna część kongresu skupiła się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym i agentic commerce. Eksperci debatowali o przyszłości e-commerce w świecie, w którym algorytmy mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe. Prelegenci zwracali uwagę, że w erze dynamicznych zmian kluczem jest szybka adaptacja ofert oraz umiejętne wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym, aby utrzymać konkurencyjność i odpowiadać na oczekiwania konsumentów.

 

Nie zabrakło również rozmów o logistyce i automatyzacji procesów. Prelegenci pokazali, jak technologie predykcyjne i automatyzacja pozwalają minimalizować ryzyka kryzysowe, obniżać koszty dostaw i zwiększać efektywność operacyjną. Tematyka ta zyskała szczególne znaczenie w kontekście rosnących wyzwań globalnych, od zakłóceń w łańcuchach dostaw po potrzebę szybkiego reagowania na zmieniające się wzorce konsumpcji.

 

“Patrząc na obecną sytuację makroekonomiczną, widać, że pomimo trudnych lat

– pandemii, wojny w Ukrainie czy wysokiej inflacji –

polska gospodarka wykazuje oznaki odbicia

i powinna należeć do najszybciej rosnących w Europie.”

 Agnieszka Kubera, Prezeska Accenture Polska

 

 

 

Kolejnym punktem w agendzie były zagadnienia dotycząc zrównoważonego rozwoju i ESG, które coraz mocniej kształtują strategie handlowe. Prelegenci omawiali, jak inwestycje w energię, logistykę i opakowania w pełni zgodne z zasadami ESG mogą stać się źródłem przewagi konkurencyjnej. Nie zabrakło też dyskusji o systemie kaucyjnym, cyfrowych narzędziach wspierających recykling oraz roli operatorów i producentów w budowie gospodarki obiegu zamkniętego.

 

Podczas popołudniowej części kongresu eksperci skupili się na klientach i doświadczeniu zakupowym. Prelegenci z Pepco Group, Leroy Merlin i Empik.com przybliżyli nowe potrzeby konsumentów, strategie angażowania pokolenia Z oraz rolę technologii, takich jak AI i NeuroAI, w projektowaniu spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Poruszane tematy pokazały, że prawdziwym wyzwaniem dla handlu jest integracja danych i inteligentne zarządzanie relacjami z klientem, przy jednoczesnym zachowaniu autentyczności i bliskości z konsumentem.

 

7. RetailTec Congress udowodnił, że współczesny handel to połączenie technologii, danych i ludzkiego doświadczenia. Wydarzenie stało się platformą wymiany wiedzy i najlepszych praktyk, inspirując liderów branży do adaptacji, innowacji i budowania przewagi konkurencyjnej w zmieniającym się świecie retailu.

 

W 7. RetailTec Congress udział wzięli m.in:

 

  • Alina Sztoch, CEO i CO-founderka, Kubota
  • Adam Ringer, Założyciel, doradca rady nadzorczej, emerytowany prezes, Green Cafè Nero
  • Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Grupa Modne Zakupy
  • Jan Starzyk, Członek Zarządu, CFO, Auchan Polska
  • Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i digital, IKEA Retail Polska
  • Kamil Chudziński, Head of Digital Transformation Poland, PepsiCo Poland
  • Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI Polska
  • Katarzyna Feret, Head of Digital and Customer Loyalty, Pepco Group
  • Michał Zych, Chief Product & Technology Officer, Komitet Dyrekcji, Castorama Polska
  • dr Andrzej Gantner, Wiceprezes Zarządu i dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców
  • Ryszard Machoj, Członek Zarządu, Lidl Polska
  • Paulina Kaczmarek, Head Of Sustainability, Żywiec Zdrój, Grupa Danone w Polsce
  • Mirosław Drab, Dyrektor Marketplace, Empik.com

 

Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją:https://retailteccongress.pl/retailtec-congress-13-10-2025/

Pełna lista prelegentów: https://retailteccongress.pl/prelegenci/

 

Partner strategiczny: Visa, Limitless Technlogies 

Partner: Accenture, Kaucja.pl Krajowy System Kaucyjny, T-Mobile, ZAiKS, zen.com expo, Rhenai, ABAK, PROFESCAPITAL

Partner multimediów: m-sound multimedia

Partner logistyczny: MMC Events 

Partner Merytoryczny: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji

 

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.

Śledź nasze wydarzenie na bieżąco


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu wysyłki informacji marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora i jego partnerów (aktualną listę partnerów znajdziesz tutaj). Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486.Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) przez MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 o numerze identyfikacyjnym NIP: 9522040486. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Administratorem danych osobowych jest MM Conferences S.A. z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2 („Administrator”). Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki informacji marketingowych. Więcej